سیرجان رتبه نخست کاشت گل محمدی در سطح کرمان را دارد


سیرجان رتبه نخست کاشت گل محمدی در سطح کرمان را دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۰۰ هکتار گل محمدی در سطح استان وجود دارد،گفت: سیرجان رتبه نخست کاشت گل محمدی و جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را در استان کرمان به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان، محمدرضا پورخاتون ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های کاشت گل محمدی شهرستان سیرجان با بیان اینکه امسال 860 هکتار گل محمدی در استان کرمان کاشت شده است، اظهار کرد: از این میزان 520 هکتار آن مربوط به شهرستان سیرجان است که از این نظر رتبه نخست را به خود اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در  استان کرمان دوهزار و 800 هکتار گل محمدی وجود دارد، گفت: باتوجه به سودآوری و موقعیت جغرافیایی و نیاز به آب کم برای رشد این گل، سالیانه دو هزار هکتار گل محمدی در مناطق مختلف استان کاشت می‌شود که در یک برنامه 5 ساله  این میزان به 10 هزار هکتار می‌رسد.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان از کسب رتبه نخست شهرستان سیرجان در جذب اعتبارات و تسهیلات توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و زراعی خبر داد و افزود: از 285  میلیارد تسهیلات اختصاصی به این بخش در استان، کشاورزان سیرجانی 26 میلیارد ریال را برای خرید 95 دستگاه تراکتور دریافت کردند.

در حاشیه این بازدید یکی از سرمایه‎گذاران سیرجانی به نام اصغر ایرانمنش در زمینه  احداث کارخانه گلاب‎گیری در منطقه یحیی آباد بخش پاریز تشویق شد تا پس از کسب مجوز لازم از سازمان جهاد کشاورزی و صنایع روستایی استان کرمان اقدم به احداث این کارخانه کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon