واگذاری مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به موسسه نمایشگاه‌ها


واگذاری مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به موسسه نمایشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: ‌رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از آغاز فعالیت جدی دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب تهران در این موسسه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: وزیر ارشاد مسئولیت برگزاری تمامی نمایشگاه‌های فرهنگی کشور را به به این موسسه واگذار کرده است.

امیرمسعود شهرام نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب تهران چه زمانی تأسیس و فعالیت خود را آغاز می‌کند و آیا این دبیرخانه در محل موسسه شکل می گیرد؟ گفت:  اکنون یک دبیرخانه دائمی در موسسه نمایشگاه‌ها به نام نمایشگاه کتاب تهرام وجود دارد و این اشتباه است اگر بگوییم نمایشگاه فاقد دبیرخانه دائمی است،‌  اساس‌~ فلسفه راه‌اندازی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی همین دبیرخانه دائمی بودن برای نمایشگاه کتاب تهران است.

وی ادامه داد:‌ برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست و عجولانه طی سال‌های اخیر که کار برگزاری نمایشگاه را به حوزه‌های دیگر وزارت ارشاد سپردند، موجب شد دبیرخانه نمایشگاه کتاب کمرنگ شود،‌ البته در دولت جدید نگاه وزارتخانه و معاونت فرهنگی به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی مثبت است و قطعاً این نگاه می‌تواند در ادامه فعالیت‌ها تأثیرگذار باشد.

شهرام‌نیا تصریح کرد: در راستای این نگاه،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اخیراً‌ در حکمی مسئولیت برگزاری تمامی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران را به موسسه واگذار کرده است، بنابراین زین پس نه تنها مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با موسسه است،‌ بلکه کلیه نمایشگاه‌ها نیز تحت مدیریت موسسه برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هم‌اکنون دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب تهران در موسسه موجود است،‌ گفت: تاکنون نگاه حاکم بر این موسسه بیشتر اجرایی بوده است تا سیاست‌گذاری، اما اخیراً‌ معاون فرهنگی بر فعالیت دبیرخانه دائمی در حوزه سیاست‌گذاری نمایشگاه تأکید کرده و قرار است به زودی این دبیرخانه رسماً فعال شده دبیر آن مشخص شود و فعالیت خود را در راستای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب سال آتی آغاز کند.

شهرام‌نیا در ادامه تصریح کرد:‌ هم‌چنین پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مستند‌سازی تأسیس شد که تمامی تجربیات برگزاری نمایشگاه بیست و هفتم و نمایشگاه‌های گذشته را به صورت مستند استخراج کرده است،‌ خروجی این کمیته در اختیار دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب قرار می‌گیرد تا در صدور احکام و تعیین کمیته‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران