فرسودگی بیمارستان‌ها مهم‌ترین مشکل درمانی خوزستان است


فرسودگی بیمارستان‌ها مهم‌ترین مشکل درمانی خوزستان است

خبرگزاری تسنیم: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌ها در خوزستان گفت: میانگین سنی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از ۳۰ سال بوده و این مسئله مهمترین مشکل استان در امر درمان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ایرج نظری با حضور در جلسه فرمانداران شهرهای خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با انتقاد از فرسودگی بیمارستان‌های خوزستان افزود: فرسودگی بیمارستانها آسیب های بسیاری را برای بخش درمان درپی دارد که در صورت برطرف کردن فرسودگی آنها می توان با مدیریت صحیح این مبالغ را در بخش های دیگری هزینه کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که سلامت در اولویت کاری دولت تدبیر و امید قرار دارد گفت: متأسفانه در دولت‌های گذشته امر سلامت مورد غفلت واقع شده و با روی کار آمدن دولت یازدهم این امید ایجاد شد که سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث پایگاه‌های بهداشتی در دورترین نقاط خوزستان اظهار کرد: با افزایش روند شهرنشینی و تغییر سبک زندگی مردم نوع بیماری ها نیز تغییر کرده و پیچیده تر شدند اما همچنان حواث ترافیکی عامل اصلی مرگ و میر در استان هستند.

نظری بهداشت را مقدم بر درمان دانست و تصریح کرد: با بررسی های انجام شده فقط 25 درصد عوامل بیماری زا مربوط به حوزه درمان هستند و 75 درصد دیگر در حوزه بهداشت قرار می گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر سلامت به عنوان مسئله ای که دولت باید به صورت ویژه به آن توجه کند گفت: در دولت یازدهم بحث سلامت با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم بیمه ها نیز با همراهی دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

وی به دیگر تلاش های دولت برای ارتقاء سطح سلامت و درمان جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که دولت در زمینه بهداشت و درمان انجام داد می توان به کاهش پرداخت هزینه های درمانی توسط بیماران تا 10 درصد هزینه درمان، تهیه همه وسایل و لوازم بیماران توسط بیمارستان ها بدون دریافت هزینه و جلوگیری از روند روبه رشد زایمان با عمل جراحی و افزایش زایمان طبیعی توسط مادران اشاره کرد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon