آغاز عملیات اجرایی مرمت باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان


آغاز عملیات اجرایی مرمت باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: عملیات اجرایی حفاظت، مرمت و احیای باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان عصر امروز رسما آغاز می‌شود.

علی مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان یکی از مجموعه باغ‌های تاریخی استان کرمان است که سال‌ها به شکل متروک و در شرایطی نامساعد به حال خود رها شده بود.

وی با بیان اینکه این باغ در راستای سیاست‌های جدید میراث فرهنگی مبنی بر احیا و تغییر اماکن تاریخی، مرمت می‌شود، افزود: این باغ پس از احیا و مرمت به یکی از اماکن تفریحی و گردشگری کرمان تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با  تاکید بر اینکه در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان با معماری مشابه باغ فتح‌آباد، سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است، تصریح کرد: بدون شک باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان نیز پس از مرمت می‌تواند به یکی از مکان‌های شاخص گردشگری استان تبدیل شود.

مهاجری خاطرنشان کرد: عصر امروز با حضور استاندار کرمان و شماری از مدیران استان، عملیات اجرایی حفاظت، مرمت و احیای باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان رسما آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon