تولید فیلم سینمایی شهید دستغیب براساس کتابی از اکبر صحرایی

تولید فیلم سینمایی شهید دستغیب براساس کتابی از اکبر صحرایی

خبرگزاری تسنیم: اکبر صحرایی از تولید فیلمی درباره زندگی شهید دستغیب از سوی سیما فیلم با محوریت کتاب «پرونده ۱۳۲» خبر دد و گفت: حق اقتباس این اثر چندی پیش از سوی شورای اقتباس رمان مرکز سیما فیلم خریداری شده است.

اکیر صحرایی، نویسنده حوزه دفاع مقدس، از تولید فیلم سینمایی با محوریت زندگی‌نامه شهید دستغیب خبر داد و گفت: این اثر بر مبنای کتاب «پرونده 132» که چند سال پیش در مورد زندگی شهید دستغیب نوشته شودم، تولید می‌شود. این رمان 19 فصل دارد که در آن به زندگی ایشان از کودکی تا بزرگسالی پرداخته‌ام.

وی ادامه داد: همچنین قرار است اثر سینمایی دیگری با محوریت کتاب «شمشاد و آرزوی چهارم» نیز تولید شود. شورای اقتباس رمان مرکز سیما فیلم حق اقتباس این دو اثر را خریداری کرده است.

«پرونده 132» اولین تجربه رمان صحرایی است که برای نخستین‌بار از موضوعی غیر از جنگ می‌نویسد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «... بوی نا و مرگ توی فضا پیچیده بود. سخت نفس کشید. پتوی سربازی، خونابه‌های سر را تا ته مکیده بود. نگاهش ابتدا رفت به موهای سیاه و کوتاه دختر، که هفده، هجده سالی نداشت و بعد رفت به ته گردن که گوشت سوخته، ریش ریش می‌شد. صورتش، سفید و سالم مانده بود،به قاتل نمی‌بره، ممکنه رهگذری، چیزی بود؟ کی باور می‌کند قاتل دستغیب و سیزده نفر یه دختر باشه!»

صحرایی متولد سال 1339 شیراز است. این نویسنده مجموعه داستان‌های «کانال مهتاب»،«هزار و نه»،«خمپاره خواب آلود»،«کاش کمی بزرگتر بود» و... را به چاپ رسانده است. شورای اقتباس رمان مرکز سیما فیلم با هدف اقتباس از آثار فاخر ادبی و تهیه فیلمنامه براساس این آثار، اقدام به خرید حق اقتباس رمان‌های ایرانی کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران