آغاز واگذاری سهام دولتی پتروشیمی بروجن

آغاز واگذاری سهام دولتی پتروشیمی بروجن

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره سازمان خصوصی‌سازی و معاون واگذاری و امور سهام گفت: براساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی بروجن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد‌، حسن محمدتبار عصر امروز در جلسه بررسی استقرار پتروشیمی شهرستان بروجن، اظهار کرد: این سهام از طریق مزایده به بخش های خصوصی و یا تعاونی واگذار می شود.

وی افزود‌: علاقمندان میتوانندآگهی عرضه و اطلاعات فنی ومالی شرکت پتروشیمی بروجن رادرپایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.ipo.ir بخش اطلاعات، آماده سازی و قیمت گذاری دریافت کنند.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی ومعاون واگذاری وامور سهام گفت‌: محصول این مجتمع پلی اتلین سنگین برای مصرف در صنایع بسته بندی، ظروف مواد شیمیایی و ظروف خانگی، لوله های آب و گاز و وسایل پلاستیکی خانگی و اسباب بازی، بشکه ها و مخازن شیمیایی و خوراکی استفاده می شود .

محمد تبار خاطرنشان کرد‌: برای طراحی و اجرای این پتروشیمی بیش از 283 هزار 760 یورو و 1 تریلیون و 243 میلیارد و میلیون ریال اختصاص یافته است .

وی افزود: در مهرماه سال 90 قرارداد تأمین فاینانس، انجام مهندسی تفضیلی، خرید و نصب تجهیزات، ساختمان و راه‌اندازی به میزان 349 میلیون یورو با کنسرسیوم چینی AVIC/HFEC منعقد شد و پیگیری‌های مربوطه در بانک مرکزی و بانک عامل در حال انجام است.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی ومعاون واگذاری وامور سهام گفت‌: در این راستا تمامی اسناد مورد درخواست اداره بررسی طرح‌ها، امور بین‌الملل و امور فنی بانک ملی تحویل شده و جلسات متعددی نیز در این رابطه برگزار شده است، تأیید امور بین‌الملل بانک و همچنین بخش فنی اخذ شده اما پذیرش نهایی عاملیت توسط بانک ملی هنوز اعلام نشده است.

محمد تبار عدم تأمین منابع مالی را از مهم‌ترین مشکلات فراروی این طرح برشمرد و گفت: بر اساس مصوبه سفرهای استانی هیئت وزیران مبلغ 650 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های پتروشیمی بروجن و لردگان، از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است اما تا این تاریخ هیچ‌گونه نتیجه عملی در بر نداشته است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس این موضوع از طریق بانک صنعت و معدن پیگیری شد، اما با توجه به اینکه بر اساس اطلاعات واصله پیگیری دریافت تسهیلات به طور همزمان از صندوق توسعه ملی و فاینانس چین امکان‌پذیر نمی‎باشد، به ناچار پیگیری از طریق بانک صنعت و معدن متوقف شد.

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی ومعاون واگذاری وامور سهام خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر مشکل زمین با همکاری مسئولان استان حل شده و موضوع تسهیلات فاینانس از طریق بانک ملی در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon