شناسایی ۱۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مورد هجوم ملخ ها در آمل

شناسایی 1000 هکتار زمین کشاورزی مورد هجوم ملخ ها در آمل

خبرگزاری تسنیم: مدیرجهاد کشاورزی آمل از شناسایی بیش از هزار هکتار از زمین های کشاورزی بخش کوهستانی لاریجان که هرساله با هجوم ملخ ها دچارخسارت می شود، خبر داد.

سید مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در آمل، اظهار کرد: هم اکنون دو اکیپ از جهادکشاورزی با تجهیزات کامل و انواع سموم مالاتیون" و سومیتیون به منطقه اعزام و عملیات سمپاشی را آغاز کردند.

وی افزود: تاکنون با تلاش عوامل جهاد کشاورزی حدود 100 هکتار از زمین هایی که مورد هجوم ملخ ها قرار گرفتند سمپاشی و از خسارات ناشی از آفت ملخ ها جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: کارشناسان حوزه کشاورزی در بخش لاریجان آمل درپی خسارت های به وجود آمده ناشی از هجوم ملخ ها به اراضی کشاورزی این بخش در سال های گذشته، امسال به منظور پیشگیری ازخسارتهای احتمالی، اقدام به شناسایی مناطق آسیب پذیر کردند.

امینی افزود: همه ساله در فصل بهار مزارع و باغ های منطقه لاریجان مورد هجوم وسیع ملخ ها قرارمی گیرند و متاسفانه سبب بروز خسارت های سنگینی به کشاورزان منطقه می شوند.

وی بیان کرد: با اقدامات به موقع مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز زیرپوشش این مدیریت دربخش لاریجان و سمپاشی های گسترده  در مزارع و باغات از هجوم ملخ ها جلوگیری و از ایجاد خسارت جلوگیری خواهد شد.

امینی، سطح زیرکشت اراضی کشاورزی دربخش کوهستانی لاریجان را بیش از شش هزار و800 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سه هزار و 671 هکتار باغی درختان سیاه ریشه و سه هزار و213 هکتار نیز اراضی زراعی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon