پیشینه حجاب در ایران ریشه‌های کهن باستانی دارد

پیشینه حجاب در ایران ریشه‌های کهن باستانی دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئول طرح ملی خوش حجابی ریحانه النبی در مدارس کشور گفت: پیشینه حجاب در ایران ریشه های کهن باستانی دارد و صهیونیسم جهانی سالهاست که سعی در براندازی حجاب و رواج بی عفتی در جامعه ما را داشته درحالی که باید با آن مقابله کرد.

حجت‌الاسلام میر یحیی میرفتحی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید کار فرهنگی قدرتمندی صورت بپذیرد تا دعوت افراد به حجاب به معنای ورود به حریم شخصی و سلب آزادی های فردی آنها تلقی نشود و در این راه به همکاری منسجم صدا و سیما، آموزش و پرورش، ارشاد، استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداریها، به عنوان برنامه آموزشی و معرفت شناسی حجاب نیازمندیم.

میر فتحی زاده افزود: اگر هدف ما پرورش دختران محجبه و شناساندن حجاب به آنها باشد به گونه ای که همه افراد جامعه محجبه بشوند به تدریج عرصه برای افراد بد حجاب تنگ شده و آنها نیز خود به خود متوجه قبح بد حجابی می شوند و دیگر نیازی به تذکر دادن به آنان نیست.

وی تصریح کرد: در جامعه باید به آن اندازه در موضوع مقابله با بد حجابی کار علمی، فرهنگی، آموزشی انجام گیرد تا به تدریج مسائل مربوط به بد حجابی به حاشیه برود اما چون در شرایط کنونی به مسائل مربوط به حجاب توجه نشده و مسئولان، ارگان ها و جامعه در گیر مسائل سیاسی هستند که هم اکنون شاهد جولان بد حجابی هستیم.

توطئه صهیونیسم در پشت پرده معضل بد‌حجابی

مسئول طرح ملی ریحانه النبی مدارس کشور افزود: از 50 سال گذشته صهیونیزم جهانی برای کمرنگ کردن حجاب آغاز به فعالیت کرده و این موضوع را با قدرت و دقت بسیار دنبال می‌کند و متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی در مقابل آن‌ها بسیار ضعیف عمل کرده در حالی‌که تاثیر فعالیت‌ها و بدخواهی‌های آنها بسیار موثر و آشکار است چون روش کار آن‌ها اشاعه تدریجی بد حجابی و به تبع آن بی عفتی در جامعه است.

وی بیان کرد: در جاهای بسیاری دیده می شود که خانواده ها در موضوع حجاب دختران معتقدند که انتخاب حجاب باید به اختیار فرزندان باشد و در حالی که والدین در انتخاب رشته تحصیلی به فرزندشان کمک می کنند اما در انتخاب عفت، حجاب و عزت کمکی نکرده و آن را اختیار خودشان می گذارند در حالی‌که تاثیر عفاف و حجاب در جامعه از تاثیر رشته دانشگاهی بالاتر است پس انتظار می رود که والدین نظر خود را در مسئله عفاف و حجاب با فرزندانشان مشارکت داده و برای مقبول افتادن حجاب، به فرزندانشان کمک کنند.

ضربات مهلک بدحجابی به پیکره دین و خانواده و اجتماع

میر فتحی‌زاده گفت: هدف غایی دشمن از رواج بی حجابی، تضعیف اسلام و مسلمانان است و اگر در مسایل دینی مان دقیق شویم متوجه می شویم که نماز، حج و زکات جزو مسائل شخصی هستند اما حجاب هم شخصی، هم اجتماعی و هم مربوط به بحث آزادی است یعنی شخص بد حجاب هم به جامعه، هم خانواده و هم به خودش ضربه می زند و حتی دین نیز از ضربات آن در امان نیست.

وی افزود: باید گفت که حجاب عین آزادی و مصونیت است و باید تاثیر آن را به جامعه، خانواده و مسئولان بشناسانیم چون همانطور که می گوییم "چهار دیواری، اختیاری" حجاب هم مانند همان چهار دیواری، آزادی و امنیت کامل را به صاحبش به ارمغان می آورد در حالیکه این مساله برای بد حجاب ها صدق نمی کند و آنها این آزادی را ندارند پس این بعد قضیه باید در جامعه برجسته و پررنگ شود که خود کار علمی، حوزوی و دانشگاهی را می طلبد.

میر فتحی زاده تصریح کرد: الگوی عفاف و حجاب در دین مبین اسلام حضرت فاطمه (س) و یا حضرت زینب(س) است که با همه سختی ها حتی در صحنه نبرد کربلا هم حجاب خود را به خوبی حفظ کرد.

مسئول طرح ملی خوش حجابی ریحانه النبی در مدارس کشور گفت: اگر به فرهنگ ایران باستان نظری بیافکنیم متوجه می شویم که حجاب جزو سنن باستانی ما ایرانیان است و از زمان های باستان مردم کشور ما با پوشش در مجامع حضور داشته اند و حتی اگر مسئولین میراث فرهنگی حجاب را به عنوان میراث باستانی ثبت کنند حق دارند چون حجاب زنان ایرانی به پیش از دین اسلام برمی گردد و مختص دین اسلام نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon