ظرفیت‌های بازار سنتی قزوین مغفول مانده است

ظرفیت‌های بازار سنتی قزوین مغفول مانده است

خبرگزاری تسنیم: استاندار قزوین گفت: بازار سنتی قزوین به عنوان مبدأ بخش خصوصی است و ما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با مسئولان اتاق اصناف استان، اظهار کرد: هسته بازار به عنوان نقطه آغازین بخش خصوصی است که تا کنون مغفول مانده ‌و توجه به آن مورد تاکید است.

وی افزود: نماد اصلی بخش خصوصی در جامعه سنتی از بازار آغاز شده ‌و در هر دوره‌ای ظهور و بروزهای متفاوتی داشته است و از اینجا بخش خصوصی رشد کرده و به شکل امروزی درآمده است.

روزبه با اشاره به آداب و رسوم و منش رفتاری که در بازار‌های سنتی وجود دارد بیان کرد: بازار به لحاظ اقتصادی، فرهنگی واجتماعی یک سرمایه مهم است و هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم حتی در حوزه اقتصادی نیز موفق نبوده ایم.

روزبه تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش خصوصی بهترین فرصت برای خودنمایی بخش اصناف ما در حال حاضر برقراری ارتباط سالم با بخش حکومتی و معرفی جایگاه سالم خود است.

استاندار قزوین افزود: ما آمادگی کامل داریم تا کمک کنیم ظرفیت‌های بازار به عنوان بخش خصوصی جامعه سنتی تقویت شود ودر این راستا باید بررسی کنیم چرا قزوین که زمانی به عنوان یک مرکز تولیدی و تجاری مطرح بوده است به جای پیشرفت پس رفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های گذشته بیش از نیمی از اهل بازار یک ارتباط قوی بین تولید و توزیع برقرار کرده بودند ولی امروزه این امر مهم به فراموشی سپرده شده است و تولیدات حالت صنعتی گرفته اند و زاویه بین بازار و تولید فاصله گرفته و بازار مصرف کننده شده است و این امر در منطقه‌ای مثل قزوین امر مطلوبی نیست.

استاندار قزوین تصریح کرد: جهت گیری ریشه‌ای و مبنایی که اصل اساسی بازار را در گذشته تشکیل می داد در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است و بایستی برای برگشت به این امر چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به ضرورت احیاء مجدد فرشبافی قزوین، تاکید کرد: باید پیشینه قدیمی قزوین را بازاریان فعلی قدر بدانند و ارتباط تنگاتنگ خود را با تولید دوباره نزدیک کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon