چهارمحال و بختیاری قطب پرورش ماهیان سردابی کشور است

چهارمحال و بختیاری قطب پرورش ماهیان سردابی کشور است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری سالانه با تولید بالغ بر ۱۹ هزار تن ماهیان سردابی ۱۴ درصد تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

رستم غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با یک درصد از کل مساحت کشور 14 درصد تولید ماهیان سردابی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این استان در سال گذشته با تولید بالغ بر 19 هزار تن ماهیان سردابی در 407 مزرعه پرورش ماهی شامل 282 مزرعه دارای پروانه بهره‌برداری و 125 استخر خاکی توانست به قطب پرورش ماهیان سردابی کشور تبدیل شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شهرستان اردل با 115 مزرعه پرورش ماهی سالانه 5 هزار تن ماهیان سردابی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

غیبی خاطرنشان کرد: سال گذشته از 31 مرکز تکثیر بچه ماهی در سطح استان 45 میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد.

وی با اشاره به وجود 3 مزرعه پرورش ماهیان زینتی در استان گفت: 217 هزار قطعه ماهیان زینتی سال گذشته تولید و روانه بازار شد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب این استان برای پرورش ماهیان سردابی به‌ویژه گونه قزل آلای رنگین کمان این موضوع زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم یک هزار و 464 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon