طرح "یاوران نماز" در مساجد شاخص استان قزوین اجرا می‌شود

طرح "یاوران نماز" در مساجد شاخص استان قزوین اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: طرح "یاوران نماز" با هدف احیای نماز و ترویج این فرضیه واجب در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قزوین گرفته و در ۱۵ مسجد شاخص استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی در نشست هم اندیشی کانون مساجد که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، برگزار شد، اظهار کرد: مساجد نقش بسیار مهمی در ترویج نماز دارند چرا که بهترین افراد را می‌توان در مساجد پیدا کرد.

وی افزود: مرکز برپایی نماز مساجد است و ما باید از طریق مساجد نماز را در بین جوانان نهادینه کنیم و لازم است با اجرای طرح‌هایی راهبردی در راستای فراگیر کردن نماز عمل کنیم تا بتوانیم در نوجوانان و جوانان کشور که آینده سازان میهن اسلامی ما هستند این واجب الهی را ترویج دهیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: این طرح‌های راهبردی قابلیت اجرا در تمام مساجد استان را ندارند بلکه لازم برای مشخص شدن نقاط قوت و ضعف این طرح‌ها ابتدا آنها را در تعدادی از مساجد شاخص استان قزوین اجرا کنیم تا میزان توفیق این طرح‌ها برآورد شود.

وی تصریح کرد: طرحی که به همین منظور در دستور کار ستاد اقامه نماز استان قزوین قرار گرفته‌است طرح "یاوران نماز" است که در 15 مسجد شاخص استان قزوین اجرا می‌شود و در صورت توفیق ما در این طرح می توانیم به عنوان الگو در سراسر کشور قرار بگیریم.

موسوی خاطرنشان کرد: امیدواریم در اجرای این طرح مسئولان مربوطه و به ویژه ائمه جمعه همکاری لازم را با ما داشته باشند، ما در اجرای این طرح 3 موضوع مهم را در اولویت قرار داده و اجرای آنها را در مساجد با جدیت پیگیری می‌کنیم که نخستین موضوع در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی تفسیر قرآن در مساجد است.

وی بیان کرد: دومین بحثی که در طرح یاوران نماز مورد توجه قرار دارد، آموزش قرائت و احکام نماز است که به واسطه وجوب نماز، این امر از اهمیت بسیاری برخوردار بود،چه بسا افرادی که به سبب عدم آگاهی به احکام نماز مدت‌ها نمازشان را درست نخوانده‌اند و سومین نکته، برگزاری کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در مساجد است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon