اطلاعات دروغین مبنای کلاهبرداری‌های اینترنتی است

اطلاعات دروغین مبنای کلاهبرداری‌های اینترنتی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: اطلاعات دروغین در فضای مجازی و ارتباطات سوری مبنای کلاه برداری و سوء استفاده های اینترنتی است و فقط افزایش آگاهی‌های عمومی می‌تواند مانع از اینگونه کلاهبرداری‌ها شود.

سرهنگ حسن کوره بلاغی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: اتاق گفت و گو یا "چت روم" یک محیط غیر واقعی و یا مجازی است که کاربران اینترنتی با نیات مختلف در آن ورود می کنند بنابراین باید کاربران فضای مجازی با آگاهی و کسب اطلاعات کامل وارد این فضا شوند.

 رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر برخی افراد کلاهبردار با اهداف سوء و با نام کاربری و اطلاعات دروغین اما جذاب وارد این محیط مجازی شده و با هدف کلاهبرداری آغاز به برقراری ارتباط با سایر کاربران چت روم می کنند.

کوره بلاغی افزود: در این روش افراد کلاه بردار ابتدا اعتماد طرف مقابل را به دست آورده و در ادامه اطلاعات خصوصی وی را کسب و از او اخاذی می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از جمله مشکلات اتاق گفت و گو یا چت روم، افزایش زوج یابی اینترنتی است و جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد این فضا شده و برخی شیادان نیز از این راه سوء استفاده کرده و اقدام به اخاذی می کنند.

کوره بلاغی گفت: آشنایی و ازدواج های ناموفق از طریق چت، انتشار عکس های غیر اخلاقی و غیر دینی،انزوای اجتماعی و کاهش قدرت برقراری ارتباطات فیزیکی از جمله تهدیدهای فراروی مخاطبان چت روم به شمار می رود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی افزود: به منظور جلوگیری از پیامدهای منفی اتاق گفت و گو، کاربران اینترنتی باید از کلمه عبور حساب کاربری ایمیل و چت روم خود با دقت محافظت کرده و از سوی دیگر با هدف ازدواج وارد این فضا نشوند چون افراد با هر هویتی می توانند در این فضا حضور داشته و خود را آنگونه که دوست دارند جلوه دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon