غیبت فعالان نشر دیجیتال در نمایشگاه قرآن مشهد محسوس است

غیبت فعالان نشر دیجیتال در نمایشگاه قرآن مشهد محسوس است

خبرگزاری تسنیم: مدیر موسسه نور مشهد گفت: در نشر دیجیتال هیچ تلاشی در نمایشگاه مشهد انجام نشده است و برندهای مطرح مانند یاسین یارانه، نوالزهرا، علوم اسلامی اصفهان، کوثر شرکت نکرده‌اند.

حمید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: از سال 68 به دستور مقام معظم رهبری کار تدوین متون اسلامی به دیجیتال در موسسه نور آغاز شد کاری که در سال 68 دورنمای جامعی برای آن تعریف شده بود و امروز نگاه مقام معظم رهبری و نیاز به نسخه دیجیتال متون اسلامی برای همه ملموس است.

وی افزود: اینکه گنجینه اسلامی به صورت دیجیتال تولید شود حاصل فکر زیبایی است که بیش از 20 سال تولید متون اسلامی تبدیل به 250 عنوان نرم افزار دیجیتال شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه آثار آیت الله مکارم شیرازی در دو نسخه، آثار آیت الله حسن زاده آملی، آثار مقام معظم رهبری، مجموعه آثار امام خمینی (ره)، مجموعه آثار شیخ بهایی، شیخ مفید و... در قالب 100 عنوان اثر منتشر شده است.

مدیر موسسه نور مشهد تصریح کرد: یکی از مهمترین قابلیت‌های نرم افزار نور این است که آثار نور در قالب پژوهش است و محتوای آن قابل استناد برای پژوهشگران است، در حال حاضر نیز در مشهد و تهران 10 عنوان نرم افزار جدید رونمایی کرده‌ایم.

وی افزود: نمایندگی موسسه نور در مشهد به این دلیل افتتاح شد که مشهد مقدس جایگاه ملی دارد و به عنوان پایتخت معنوی و فرهنگی کشور و جهان اسلام مطرح است از این رو برخلاف دیگر شهرها که تنها نمایندگی عرضه محصولات را داریم در مشهد پشتیبانی محصولات، آموزش  و عرضه محصولات را داریم همچنین پژوهشگران و محققین و صاحبان آثار به دلیل ارتباطی که با دفتر مشهد دارند حلقه واسطی بین اساتید و نویسندگان  هستند.

شریفی اظهار کرد: نسخه دوم کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در دست تولید است ضمن اینکه مجموعه آثار آیت الله طبسی نیز در دست تدوین است ضمن اینکه موسسه نور تنها موسسه‌ای است که مجوز دلتا با مالکیت صاحب اثر است و سازمان‌ها و موسسات دیگر فرآیند تولید نرم افزار خود را به موسسه نور واگذار می‌کنند و این نرم افزار با نام خود موسسه و سازمان  تولید و منتشر می‌شود و موسسه حق هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد.

مدیر موسسه نور مشهد با انتقاد از روند نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت:  سومین سالی است که در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد شرکت کرده ایم و هر سال در نمایشگاه قران تهران نیز حضور داریم اما متاسفانه در مشهد برای کیفیت حوزه‌های قرآنی برنامه ریزی نشده است.

وی عنوان کرد:در نشر دیجیتال هیچ تلاشی در نمایشگاه مشهد انجام نشده است و برندهای مطرح مانند یاسین یارانه، نوالزهرا، علوم اسلامی اصفهان، کوثر شرکت نکرده‌اند و غایبان بزرگ نمایشگاه قرآن مشهد هستند در دیگر استان‌ها شاهد ارائه تسهیلات برای حضور شرکت‌ها و موسسات در نمایشگاه‌‌ها هستیم اما در مشهد این امکان فراهم نشده است و در حوزه نشر دیجیتال تنها موسسه صافات، گنجینه معارف که در مشهد فعال هستند حضور دارند و جای دیگر موسسات حوزه نشر دیجیتال خالی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon