ارتش و سپاه تا پایان تابستان عملیات مبارزه با قاچاق سوخت را آغاز می کنند


ارتش و سپاه تا پایان تابستان عملیات مبارزه با قاچاق سوخت را آغاز می کنند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده دریابانی هرمزگان گفت:برنامه ریزی ها و هماهنگی های ابتدایی برای استفاده از ظرفیت سپاه و ارتش در مبارزه با قاچاق سوخت در استان انجام شده و پایان تابستان ،نیروی دریایی سپاه و ارتش ،وارد عرصه مبارزه با قاچاق سوخت در استان می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احمد دادستانی بعد از ظهر پنجشنبه در یک نشست خبری اظهار امیدواری کرد:با توجه به توان عملیاتی و شناوری سپاه و ارتش مبارزه با شناورهای خارجی فعال در قاچاق سوخت ایران وارد مرحله ای تازه شده و کشفیات در این حوزه افزایش یابد.

وی تصریح کرد:البته چرخه قاچاق سوخت تنها با مبارزه و برخورد قضایی متوقف نمی شود و برای اثربخشی باید تمامی نهادهای مرتبط به ویژه دستگاه هایی که سوخت به جامعه هدف خود اختصاص می دهند مانند شیلات ،حمل و نقل ،جهاد کشاورزی و صنایع نیز در این زمینه همکاری کنند.

سرهنگ دادستانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد فرماندهی دریابانی پرداخت و اظهار داشت:کشف سوخت قاچاق از ابتدای سالجاری تاکنون 9میلیون و 600هزار لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ،70درصد افزایش داشته است.

فرمانده دریابانی هرمزگان میزان افزایش گشف مشروبات الکلی ،دخانیات و مواد مخدر را به ترتیب 94درصد ،88 و 87درصد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد:در این مدت 704فروند انواع شناور توقیف شده که پنج فروند آن شناورهای خارجی بوده است.

این فرمانده انتظامی تعداد افراد دستگیر شده از ابتدای امسال تاکنون را 2هزار نفر و تعداد کارکنان خارجی دستگیر شده در شناورهای بیگانه که مبادرت به قاچاق سوخت می کردند را بین 150تا 200نفر اعلام کرد.

سرهنگ دادستانی همچنین از افزایش 80درصدی کشف سلاح و مهمات در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط نیروهای دریابانی خبر داد.

وی در پایان این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار،انعکاس فعالیت های دریابانی توسط اصحاب رسانه را موجب افزایش انگیزه پرسنل این نیرو دانست.

در این نشست خبرنگاران فعال در حوزه دریابانی با اهدای لوح یادبود مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon