تلاش مجلس برای درنظر گرفتن ردیف بودجه برای تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی

تلاش مجلس برای درنظر گرفتن ردیف بودجه برای تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی

خبرگزاری تسنیم:رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون آمادگی هرگونه حمایت از نوشت افزار ایرانی دارد که از جمله این موارد درنظرگرفتن ردیف بودجه برای فعالان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از جدیدترین تولیدات مجمع تولید و توزیع کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و جمعی از اهالی فرهنگ و خانواده شهید باغبانی عصر امروز 20 مرداد در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

سعید حسینی رئیس مجمع تولید و توزیع کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه تولیدات داخلی نوشت افزار گفت: این حوزه از منظر فرهنگی دارای اهمیت بسیاری است اما با وجود این طی سی سال گذشته نهادهای فرهنگی کار خاصی برای این امر انجام نداده‌اند و ما شاهد نوعی غفلت هستیم. فعالیت برای تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی دو سال است که کار خود را آغاز کرده است در ابتدا دو تولیدکننده در این زمینه فعالیت کردند سال گذشته 10 برند بیش از 5 میلیون دفتر با شخصیت‌های مختلف تولید کرد. امسال نیز به عنوان سومین سال فعالیت این دسته از تولیدکنندگان تصمیم گرفتیم تا مجمعی برای تجمیع کارهای در دست انجام این حوزه تشکیل دهیم که در نهایت این مجمع با 15 عضو تشکیل و کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تولید نوشت افزار ایران اسلامی حرکت دولتی نیست بلکه با آسیب شناسی و فرصت‌شناسی صورت گرفته و به صورت مردمی کار خود را آغاز کرده است. فضای نوشت افزار فضای مسموم همراه با شخصیت‌های غربی بود. با توجه به همین امر وارد این حوزه شدیم و تلاش کردیم تا طرح‌های نویی در این زمینه ارائه دهیم.

رئیس مجموع تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی با توجه به برنامه‌های جدید این مجمع افزود: تلاش داریم تا در برنامه‌های آتی علاوه بر حوزه نوشت افزار به دیگر حوزه‌ها مانند پوشا و انیمیشن نیز وارد شویم. امیدواریم که هم از منظر کمی و از نظر ارائه شخصیت‌های جدید رشد قابل توجهی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دیگر سخنران این مراسم بود.

وی با بیان اینکه خوشحالیم فعالان خودجوش فرهنگی کار خود را در این زمینه آغاز کردند گفت: بی‌تردید تولیدکنندگان این بخش باید مخاطبان خود که میلیون‌ها نفر هستند را بشناسند این مخاطب شناسی پاسخش در تولید و طرحی است که روی نوشت افزار منعکس می‌شود اگر مخاطب خواسته خود را در ان دید به سمت آن جذب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حرکتی که در این زمینه انجام شد جهادی همه جانبه در مقابله با جنگ نرم بود رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان در 19 اردیبهشت سال گذشته داشتند به نکات ریز فرهنگی و رخنه‌ها اشاره کردند که از جمله آنها بحث نوشت افزار و انیمیشن بود. این دقت نظر و نکته بینی رهبر انقلاب شوقی در دل جوانان فعال این حوزه ایجاد کرد که بعد از آن ما شاهد حرکت‌های خوبی بودیم. که نه تنها در تهران بلکه در دیگر استان‌ها نیز بدون یک ریال حمایت دولتی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.

حجت الاسلام سلاک با بیان اینکه فعالیان این حوزه در مبارزه با دشمن هستند افزود: اردوگاه این نوع تولیدکنندگان نوجوانان هستند که اگر قلب آنها را تسخیر کنند قوی خواهد شد. علاوه براین تولیدکنندگان این حوزه باید فعالیت‌های خود را به کمیسیون گزارش دهند تا ما بتوانیم براساس ان نهادهای مرتبط با این حوزه را وارد عمل کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسوین فرهنگی مجلس آمادگی هرنوع از این دسته از تولیدکنندگان دارد گفت: سالانه 150 میلیون نوشت افزار در کل کشور تولید می‌شود در این میان نوشت افزار اسلامی ایرانی از 300 هزار به 10 میلیون رسیده است ما برای تقویت هرچه بیشتر این دسته از فعالان برنامه‌های جدیدی می‌توانیم داشته باشیم که از جمله انها درنظرگرفتن ردیف بودجه برای حمایت مادی از‌آنهاست. جدولی در کنار لایحه بودجه به اسم جدول 1222 قرار دارد که در ذیل آن 300 مرکز فعال خودجوش درج شده است امیدواریم بتوانیم در بودجه سال 94 نام مجمع تولید و توزیع کنندگان نوشت افزار اسلامی ایرانی را نیز در این جدول ببینیم که البته این منوط به گزارشی است که این مجمع به کمیسیون ارائه می‌دهد.

بخشی زاده مدیر شبکه دو نیز در این مراسم بر اهمیت فعالیت در حوزه تولید نوشت افزار اسلامی ایرانی تأکید کرد و گفت: ما قریب به 14 میلیون دانش اموز و کاربر لوازم التحریر داریم که اگر این تعداد را در عد د20 ضرب کنیم عدد قابل توجهی خواهد بود. اما با وجود این ما تاکنون چه مقدار توانسته‌ایم موفق عمل کنیم به نظر می‌رسد هرچند تلاش‌هایی در این زمینه شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: شبکه دو آمادگی کامل برای معرفی هرچه بیشتر این دسته از تولیدات دارد. کودکان از ما می‌خواهند که نوشت افزارهای آن منقش به شخصیت‌هایی باشد که در رسانه‌ها محبوب هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران