موسیقی تنها دستاویز نیست، دستاورد است

موسیقی تنها دستاویز نیست، دستاورد است

خبرگزاری تسنیم: سند پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز با حضور حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، حسین علیزاده و جمع دیگری از اهالی موسیقی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه بررسی سند پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز 21 مرداد 93 در مرکز پژوهش‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و پژوهشگران عرصه موسیقی حضور داشتند.

از میان هنرمندان حاضر در این جلسه می‌توان به حسین علیزاده، محمدرضا درویشی اشاره کرد.

همچنین پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی، علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، هومن اسعدی، ایرج نعیمایی مدرس دانشگاه، محمد میرزمانی و بابک چمن‌آرا نیز در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه سند پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این سند به دستور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان تنظیم شده و با پیشنهاد ایشان مورد بررسی اهالی موسیقی قرار می‌گیرد.

در پایان این جلسه هر کدام از حاضران با حضور در میان خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره چگونگی تنظیم سند و ایردهایی که بر آن وارد بود پرداختند.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره این جلسه توضیحاتی را ارائه دادند.

مرادخانی گفت: ما بنا به دعوت دکتر آشنا مشاور فرهنگس رئیس جمهور به اینجا آمده ایم تا سند راهبردی موسیقی کشور را بررسی کنیم. این سند را دبیرخانه شورای عالی کمیسیون فرهنگی تهیه کرده است. چون این سند ابزاری استراتژیک در فرهنگ و هنر کشور محسوب می شود، از استادان، دانشگاهیان و فعالان عرصه موسیقی دعوت کردیم تا در این جلسه حاضر شوند و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کنند.

وی ادامه داد: این نخستین جلسه‌ای است که در این باره برگزار می‌شود و موضوع این سند به صورت میدانی در حال بررسی است تا اگر قرار است سندی تصویب شود، کامل و بی نقص باشد.

مرادخانی با اشاره به حضور استادان عرصه موسیقی گفت: ما در جلسه با دوستان به بررسی جزئیات این طرح می‌پردازیم. مهم این است که بزرگان عرصه موسیقی آمده‌اند و در این باره حرف می‌زنند. این اتفاق مبارکی است که باید از آن استفاده کنیم. ما با حضور این استادان می‌خواهیم سند موسیقی کشور را پیش از تصویب در شورای انقلاب فرهنگی در اینجا مورد بررسی قرار دهیم.

حسام‌الدین آشنا هم در این باره گفت: سند موسیقی کشور، سیاست موسیقی کشور را مشخص می‌کند. موسیقی ما به این سند نیاز دارد. اگر سند خوبی تهیه شود، به سامان‌دهی وضعیت آموزش، اجرا، ترویج، صادرات و واردات موسیقی کمک می‌کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاران از جزئیات این سند اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که این سند به روشن‌تر شدن رابطه دولت و جامعه با موسیقی کمک کند. موسیقی تنها دستاویز نیست، موسیقی دستاورد است. سطح این سند در مجوز برای کنسرت‌ها محدود نمی‌شود.

آشنا با اشاره به راه‌های تهیه سند در عرصه موسیقی تاکید کرد: گاهی ما سندی تهیه می کنیم که بگوییم نگاه دولت به موسیقی چیست، گاهی می‌خواهیم سندی تهیه کنیم تا صدای زی‌نفعان آن عرصه را بشنویم و گاهی با مشارکت اهالی موسیقی می‌خواهیم به سندی جامع برسیم؛ که ما این نوع سوم را می‌پسندیم و در تلاش برای رسیدن به این نقطه هستیم.

همچنین در حاشیه پایان این جلسه، دیگر استادان به بیان دیدگاه‌های خود درباره سند موسیقی کشور پرداختند.

پیش نویس این سند یک سال و نیم پیش تهیه شده و با توجه به تاکید رئیس جمهور بر اعمال نظر اهالی موسیقی در آن، این جلسه برای بررسی پیش نویس برگزار شد. به گفته علی مرادخانی این جلسات برای رسیدن به سندی راهبردی ادامه دارد.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران