مدافع دولت نیستم؛ اتفاقا موضعی برعکس دارم

مدافع دولت نیستم؛ اتفاقا موضعی برعکس دارم

خبرگزاری تسنیم: پیشنویس سند راهبردی موسیقی کشور صبح امروز در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بررسی شد، حسین علیزاده معروف‌ترین چهره‌ای بود که در این جلسه حضور داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز 21 مرداد 1393 جلسه بررسی سند راهبردی موسیقی کشور در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه برخی از چهره‌های شناخته شده موسیقی کشور حضور داشتند.

شاید مهم‌ترین چهره‌ای که در این جلسه حضور داشت، حسین علیزاده بود. این آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در پایان این جلسه به پرسش‌های خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

علیزاده با اشاره به حضورش در جلسه بررسی سند راهبردی موسیقی کشور گفت: حضور من در اینجا به عنوان مدافع دولت نیست؛ اتفاقا موضعی برعکس دارم.

وی ادامه داد: سندی تهیه شده که بدون مشورت گرفتن از هیچ کدام از موسیقی‌دان‌ها بوده است. کسانی این سند را نوشته‌اند که نه موسیقی گوش می‌دهند و نه از موسیقی اطلاعی دارند. وقتی من به عنوان یک موزیسین در مقابل چنین وضعیتی قرار می‌گیرم؛ وظیفه خودم می‌دانم که نظر‌هایم را بیان کنم.

علیزاه تاکید کرد: البته این به معنی این نیست که نظرهای من اجرا خواهد شد یا نه. به نظر من در زمینه موسیقی درصد زیادی از مردم ایران دوست دارند که موسیقی کشورمان این مشکلات اولیه که در هیچ کجای دنیا نیست را نداشته باشد. به همین دلیل شرکت در این جلسه را به نوعی اعتراض خودم می‌دانم تا نظر‌هایم را بگویند.

علیزاده درباره پیش نویسی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته، اظهار کرد: پیش نویس را به ما دادند و مطالعه کردیم. هیچ کدام از ما از این سند با خبر نبوده‌ایم. رئیس جمهور خواسته بود تا این سند از سوی اهل فن مورد بررسی قرار بگیرد که ما هم پس از مطالعه نظر خود را اعلام کردیم. نتیجه‌اش این بود که این سند مورد قبول هیچ کدام از ما (اهالی موسیقی حاضر در این جلسه) قرار نگرفت. ما در حدود 40 صفحه یادداشت در این باره نوشته‌ایم و به نظر من باید برای نوشتن سندی تازه تلاشی دوباره شکل گیرد.

علیزاده درباره میزان امیدواریش برای بهبود وضعیت موسیقی کشور، گفت: روحانی روی نکته مهمی تاکید کرده است. در این 35 سال این «امید» بوده که توانسته ما را به ادامه راه در کشور خودمان ترغیب کند. مملکت ایران را وطن خودمان می‌دانیم؛ پس باید امید داشته باشیم که در آن زندگی کنیم و نقایصش را رفع کنیم. درباره موسیقی کمی دیر شده و امیدواریم که زود‌تر به این مسئله رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: چه ما مخالف و چه ما موافق باشیم، سندهایی در کشور تهیه می‌شود و جزئی از قانون کشور می‌شود. حتی اگر ما موضع خنثی بگیریم و خطر نکنیم.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران