مشکلات مالی پروژه «لحظه‌های انقلاب» را متوقف کرد

مشکلات مالی پروژه «لحظه‌های انقلاب» را متوقف کرد

خبرگزاری تسنیم: نویسنده فیلمنامه «تنفس صبح» که اقتباسی ادبی از کتاب «لحظه‌های انقلاب» است، گفت: نگارش این اثر به اتمام رسیده اما هنوز کار تولید این فیلم آغاز نشده است. این پروژه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت‌ مسئولان این پروژه فعلاً متوقف است.

علی وزیریان، کارگردان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام اینکه نگارش فیلمنامه اقتباسی از «لحظه‌های انقلاب» اثر زنده‌یاد محمود گلابدره‌ای به اتمام رسیده است، گفت: کار نگارش فیلمنامه براساس این کتاب به اتمام رسیده و در حال حاضر مراحل نهایی را پشت سرمی‌گذارد. عنوان این فیلمنامه هم «تنفس صبح» انتخاب شده است. با وجود اینکه این اثر براساس یک کتاب با موضوع انقلاب اسلامی نوشته شده و قصد تهیه یک فیلم بر این مبنا را داریم، اما تاکنون حمایتی از سوی مسئولان برای به نتیجه رساندن آن اعلام نشده است. به همین دلیل فعلاً این پروژه متوقف است. هنوز چنان که باید و انتظار است دغدغه‌ای جدی برای ساخت و تولید فیلم و اثری هنری با موضوع انقلاب میان مسئولان امر وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای تولید فیلمی با موضوع انقلاب به سراغ «لحظه‌های انقلاب» گلابدره‌ای رفته است، افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این کتاب دیده می‌شود، همراه کردن مخاطب با لحظه‌ لحظه‌ای است که خود نویسنده آن را حس کرده و در اثرش آورده است. مسأله‌ای که باعث می‌شود این کتاب تأثیر زیادی بر خواننده اثر بگذارد این است که شخصیت اصلی کتاب خود گلابدره ای است.

«لحظه‌های انقلاب» که روایت مستند این نویسنده از روزهای تاریخی انقلاب است، سال گذشته پس از یک دهه بازنشر شد. انتشارات عصر داستان وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان این اثر ماندگار را در قطع وزیری به شمارگان سه هزار نسخه به قیمت 150 هزار ریال به بازار نشر فرستاده است. زنده‌یاد سیمین دانشور این اثر را یک نوع ادبیات تجربی و پیش‌درآمد ادبیات انقلابی خوانده که نویسنده در آن با تمام گوشت و خون و عصب خود لحظه‌های اسطوره‌ای انقلاب مردم ایران را شخصاً آزموده است.

سیدمحمود قادری گلابدره‌ای (زاده 1318 شمیران - درگذشت 15 مرداد 1391 تهران) نویسنده معاصر ایران است. وی در سال 1318 در شمیران زاده شد. جلال آل احمد معلم انشا او بود که بعدها از دوستان وی شد. وی در آخر عمر از نظر مادی در تنگنا قرار داشته است؛ چنانکه در نامه‌ای به وزیر مسکن در سال 86 از حقوق ماهیانه 90 هزار تومان و نداشتن مسکن گله کرده و درخواست کمک می‌کند. این نامه بعد از مرگ وی منتشر می‌شود. محمود گلابدره‌ای  33 کتاب منتشر شده داشت که نخستین آن با عنوان «سگ کوره‌پز» در سال 1349 وارد بازار کتاب شد. وی در سال 1350 رمان «پر کاه» را نوشت و «بادیه» را در سال 1356 به چاپ رساند. وی پس از گذراندن دوره‌ای بیماری، یکشنبه شب پانزدهم مرداد ماه 1391، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران