«خنده‌زار» در راه بازار کتاب

«خنده‌زار» در راه بازار کتاب

خبرگزاری تسنیم: نخستین رمان محمد محمودی نورآبادی با موضوع انقلاب اسلامی قرار است با عنوان «خنده‌زار» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شود. این اثر برگزیده چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «خنده‌زار» عنوان اولین اثر محمد محمودی نورآبادی، نویسنده استان فارس، است که درباره انقلاب اسلامی و جریان مبارزات مردمی در سال‌های پیش از انقلاب نوشته شده است.  این اثر برگزیده چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب است و قرار است تا پایان شهریور ماه از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شود.

محمودی نورآبادی در این کتاب تلاش کرده تا ورای نگاه‌های معمول در داستان‌های انقلاب و خارج از فضای شهری رایج در این نوع داستان‌ها، جریان فعالیت‌های انقلابی پیش از پیروزی را در فضای روستاها و عشایر به تصویر بکشد. پرداختن به انقلاب در فضای شهرستان‌های مختلف کشور، یکی از موضوعات فراموش‌شده در میان داستان‌های نوشته شده در سال‌های اخیر است که بسیاری از نویسندگان و کارشناسان این حوزه بر این امر اشاره کرده‌اند.

محمودی نورآبادی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این اثر گفته بود: وقایع و رویدادهای رمان «خنده‌زار» در روستایی به نام «زارستان» و در استان فارس اتفاق می‌افتد به نوعی مخاطبان در این رمان مبارزات مردم روستا را با ژاندارم‌های رژیم شاه مشاهده خواهند کرد. اتفاقی که شاید در این گونه داستانی کم‌نظیر باشد نقش فرهنگیان و معلمان در بیداری مردم روستا است که در میان روستاییان به روشنگری و اطلاع رسانی می‌پردازند.

محمد محمودی نورآبادی از جمله نویسندگان فعال در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی است که تاکنون آثار متعددی از خود منتشر کرده است. از جمله این آثار می‌توان به «شام برفی» و «هزار و یک جشن» اشاره کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران