مدارس باید مرکز تبلیغ صحیح اسلامی شود

مدارس باید مرکز تبلیغ صحیح اسلامی شود

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی گفت: بسیج در هر کجا که باشد آن مکان دینی می‌شود و یکی از اقدامات موثر اعزام طلاب به مدارس بوده است و مدارس را باید مرکز تبلیغ صحیح اسلامی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با بسیج طلاب و روحانیون کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: بسیج در هر کجا که باشد آن مکان دینی می‌شود و یکی از اقدامات موثر اعزام طلاب به مدارس بوده است و مدارس را باید مرکز تبلیغ صحیح اسلامی قرار دهیم.

مرجع عالیقدر تشیع گفت: امیدوارم همه ما روحانیون و طلاب ادامه دهنده راه امام صادق(ع) باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: مدیران مدارس، روحانیون بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه شخصیت‌های اثرگذار هستند و باید به نحوی مطلوب از آنها استفاده شود، امام صادق(ع) فرمودند: جوانان ابزار و وسیله هر کار خیری هستند و اگر کارها را از جوانان شروع کنیم نتیجه‌ای مطلوب دربردارد و مسئله جوانان نقشی موثر در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی دارد.

وی عنوان کرد: امام راحل به همین شیوه توانست در جنگ تحمیلی پیروز شود و علت آن هم بسیج کردن جوانان بود و دلیل اینکه عراق شکست خورد این بود که بسیج نداشت و رمز پیروزی ما داشتن بسیج جان برکف است، پیغمبر(ص) نیز ارتش منظمی نداشت و به شکل بسیجی نیروهای ایشان حرکت می‌کردند و همه اینها دال بر اهمیت بسیج است.

مرجع عالیقدر تشیع گفت: مدیران مدارس و حوزه‌های علمیه باید به این مسئله عمل کنند و در درجه اول خود را نجات دهند، جوانان بسیجی افرادی مومن هستند که آلوده نشده و دیگران را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق و اشتباهات خود را اصلاح می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اطراف مشهد مشکلات خاصی وجود دارد و با همفکری که با مسئولان داشته‌ام باید اقدام به ساخت حوزه علمیه، مسجد و خانه عالم کنیم، همچنین 200 پایگاه بسیج ساخته شود و جلسات پرشور عزاداری و قرآن در آن تدارک دیده شود تا محیط امنی برای سودجویان فراهم نشود و بدانند که اینجا مکان تحقق افکار پلید و نادرست آنها نیست.

وی افزود: اگر این ابزار قوی را در اختیار داشته باشیم کارهای بسیار خوبی را می‌توانیم انجام دهیم، زمانی که طالبان تهدید می‌کردند 70 هزار بسیجی صف کشیدند و دشمن می‌خواهد این نیروی قوی را از ما بگیرد و باید هوشیار باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: خدا را شاکر باشید که چنین توفیقی نصیب شما شده و در سوره کهف آمده است که هدیه‌ای برای فرزندان شما به واسطه کار نیکتان از جانب خدا می‌رسد اگر شکر نعمت عملی باشد آن نعمت هزینه می‌شود و اگر کفران نعمت کنیم آن نعمت از دست می‌رود.

وی افزود: کارهای پراکنده در دنیای امروز جواب نمی‌دهد، امروز ما در مقابل سه گروه هستیم گروهی که دم از اسلام می‌زنند اما قائل بر مسامح هستند، گروهی که تفاوت دارند و فقط افکار خود را قبول دارند و گروه سوم کسانی هستند که مسائل مذهبی را سد راه خود می‌دانند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon