وزارت راه مقصر تاخیر ساخت آزادراه تهران-شمال است


وزارت راه مقصر تاخیر ساخت آزادراه تهران-شمال است

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد با اشاره به وجود مشکلات فراوان در آزادراه تهران-شمال، گفت: عملکرد نامیدکننده وزارت راه در رفع معارضین باعث طولانی شدن زمان ساخت آزادراه مذکور شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم شهرام سلطانی در جمع خبرنگاران افزود: با وجود آن‌که وزارتخانه مذکور در یک‌سال اخیر اعتبارات مناسبی را به پروژه تخصیص داده، اما در خصوص یکی از وظایف اصلی خود یعنی رفع معارضین هیچ اقدامی انجام نداد.

وی با یادآوری این‌که تونل 6200 متری اکتشافی البرز واقع در قطعه 2 آزادراه در مدت 4 سال ساخته شد، تصریح کرد: این در حالی است که ساخت تونل دوقلوی شماره 23 قطعه 4 آزادراه تهران-شمال به طول 600 متر از سال 88 آغاز و سال گذشته به پایان رسید. بدون شک کمبود اعتبارات باعث شد تا ساخت این تونل که حدود 10 درصد تونل اکتشافی البرز است، طولانی شود.

وی با اشاره به این‌که معارضین آزادراه مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آوردند، گفت: معارضین به بهانه‌های مختلف شکایت می‌کردند و جالب آن‌که در همه موارد این ما بودیم که محکوم به پرداخت خسارت می‌شدیم.

سلطانی با تاکید بر این‌که تونل‌های دو قلو قطعه 4 را با دو میلیارد تومان ضرر ساختیم، گفت: کل پروژه حدود 8 میلیارد تومان هزینه داشت که حدود 800 میلیون تومان آن بابت مزاحمت‌های محلی پرداخت شد.

مدیر عامل شرکت تالون با بیان این‌که وزارت راه  به‌عنوان کارفرما موظف است پروژه را پس از رفع معارضین در اختیار پیمانکار قرار دهد، افزود: متاسفانه تاکنون مشکل معارضان در بخش‌های مختلف آزاد راه حل نشده است و در مواردی در منطقه چهار آزاد راه افراد محلی بخشی از جاده آسفالت شده را به عنوان زمین شخصی با سیم خاردار حصارکشی می‌کردند تا پولی از ما بگیرند!

سلطانی در خصوص قطعات 2 و 3 آزدراه تهران-شمال نیز گفت: بنیاد برای این قطعات پول دارد ولی باید وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان شریک پروژه مشخص کند که چقدر می‌خواهد هزینه کند. متاسفانه وضعیت دولت در بخش اعتبارات نامشخص است.

وی پروژه های احداث راه دسترسی میانه به سد شهریار ، تونل های محور پل سفید به قائم شهر و احداث کمربندی میانه را مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای این شرکت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تالون با 100 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک توانایی اجرای پروژه های راه و ترابری و ساختمانی در داخل و خارج کشور را دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه