مبانی اسلام و قرآن در دانشگاها و مراکز علمی نهادینه شود

مبانی اسلام و قرآن در دانشگاها و مراکز علمی نهادینه شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید در دانشگاه‌ها و مدارس و در مراکز علمی، مکتب اسلام و قرآن توسط اساتید ومعلمان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی ظهر امروز در  خطبه های نماز جمعه در جمع مردم عزادار بیرجند ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد:امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب جعفری وامام بزرگواری بود که در مسیر پرورش شاگردان فاضلی بر آمد.

وی افزود: آن امام بزرگوار شاگردانی در دامن خود پرورش داد که برای تحقق اسلام کوشش فراوان کردند وجان خود را در مسیر حق تقدیم کرد.

امام جمعه موقت بیرجندبا اشاره به اوضاع وشرایط موجود در جهان گفت: امروزه در اقصی نقاط جهان در حال جنگ ودرگیری است. در همسایگی کشورمان، کشور سوریه، عراق، لبنان وفلسطین در حال جنگ هستند ومسلمانان را به خاک وخون می کشند.

مشرفی افزود:علت تمامی جنگها در کشورهای مسلمان،فاصله گرفتن انسانها از مکتب قرآن، واهل بیت است وامروزه مکاتبی شکل گرفته اند که پیرو هوا وهوسهای انسانها هستند وقرآن واسلام در آنها دیده نمی شود.

وی با اشاره به دولت مردان اظهار کرد: دولت مردان کشورهای مختلف جهان به دنبال قدرت مندی هستند وخوب می دانند که حق با چه کسانی است اما از روی ظلم وجهل مبارزه می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت:باید مردم دنیا به نقطه مرکزی وصراط مستقیم قرآن برسند، تا به پیروزی برسند وتظاهرات به تنهایی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

مشرفیافزود: وقتی احساسات مردم جریحه دار می شود، تظاهرات توسط مردم شکل می گیرد، اما اکتفا کردن به تظاهرات مشکل را حل نمی کند وباید مکتب قرآن ومکتب اهل بیت روشن وتبیین شود.

وی با اشاره به جوانان اظهار کرد: باید در دانشگاها ومدارس ودر مراکز علمی، مکتب اسلام وقرآن توسط اساتید ومعلمان نهادینه شود وتا زمانیکه در اقصی نقاط عالم مکتب قرآن واهل بیت معرفی نشود، زمینه برای ظهور حضرت حق (عج) فراهم نخواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امام صادق (ع) می فرمایند: حد انسان به کردار، رفتار است وشرافت او به مال است، شرافت به تواضع وفروتنی است وکرم وبزرگواری انسان به تقوا وبزرگواری اوست.

مشرفی با اشاره به زندگی امام صادق (ع) گفت: زندگی آن امام بزرگوار به سه بخش تقسیم می شود، که در بخش اول 31 سال از زندگی امام در محضر امام سجاد وپدر بزرگوارش امام محمد باقر به تعلیم وتربیت سپری شد

وی بیان کرد: مرحله دوم از زندگیشان که 26 سال بعد یعنی تا سن 57 سالگی بود به کمال، فضیلت، رشد وتعالی خود مشغول بود ودر بخش سوم از زندگی ایشان که 8 سال آخر زندگی امام بود.

وی با اشاره به مناسبت های هفته تصریح کرد:امروز روز صنعت دفاعی است وضمن گرامی داشت این روز وخسته نباشید به تمامی صنعتگران در این حرفه که هرچه می توانند نیرو وقوای خود را بکار می گیرند وخود را در مقابله با دشمنان با ساخت تجهیزات نظامی آماده می کنند .

امام جمعه موقت بیرجند گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) ونیروهای مسلح، صنعت دفاعی را روز به روز با اختراعات خود  قوی وتجهیز کنند.

مشرفی با اشاره به دیگر مناسبت های هفته افزود: فردا روز پزشک است واین روز را به تمامی پزشکان دلسوز ومتعهد تبریک می گوییم.

وی گفت:هفته دولت را گرامی می داریم وبا الگو گرفتن از شهدای دولت در زمینه های مختلف ادامه دهنده راه آنها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: سالروز شهادت شهید اندرزگو، اشغال ایران توسط گروهک متفقین، روز داروسازی، وولادت حضرت معصومه(س) وروز دختر، آغاز هفته کرامت، آغاز هفته حج از جمله مهم ترین مناسبت های این هفته هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon