۳۰۰ طرح اشتغال زایی کمیته امداد تایباد اجرایی می‌شود

300 طرح اشتغال زایی کمیته امداد تایباد اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد شهرستان تایباد گفت: ۳۰۰ طرح اشتغال زایی در شهرتان تایباد در زمینه‌های مختلف اجرایی می‌شود.

غلامرضا التفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تایباد اظهار کرد: این طرح‌ها شامل بهره برداری از سه واحد مسکن مهر در شهر تایباد، 10 واحد مسکن روستایی در روستاهای پشته، اسدآباد دربند، فرمان آباد،کرات است.

التفاتی زیر بنای هر واحدمسکن شهری را هفتاد و پنج مترمربع و مسکن روستایی را شصت متر اعلام کرد و گفت:در مجموع برای ساخت این واحدها  معادل سه میلیارد و ششصد میلیون ریال از محل کمک‌های امداد و وام پرداختی از سوی بنیاد مسکن هزینه شده است.

وی از بهره برداری از 25 چشمه سرویس و حمام بهداشتی در شهر و روستاهای تایباد با اعتباری بیش از دویست میلیون ریال خبر داد و افزود: این طرح‎ها در روستاهای پساوه، خیابان، اسدآباد دربند، قلعه نوآبقه،کرات بهره‌برداری می‌شود.

وی یکی از سیاست‌های جاری امداد را توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد ذکر کرد و گفت: در همین راستا و در هفته دولت بهره برداری از 293 طرح اشتغال زایی کمیته امداد شامل طرح‌های دامداری، کشاورزی زراعت و باغبانی، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و فروشندگی پوشاک، مواد غذایی، مکانیکی، صافکاری، آرایشگری ،خیاطی و حمل و نقل سبک و سنگین در شهرهای تایباد،کاریز و مشهدریزه و روستاهای شهرستان آغاز می‌شود.

التفاتی گفت: در مجموع برای این طرح‌ها مبلغ 18 میلیارد و 665 میلیون ریال تسهیلات بانکی و صندوق اشتغال نیازمندان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی افزود: با راه اندازی این طرح‌ها در شهرستان مرزی تایباد زمینه اشتغال 350 نفر فراهم شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تایباد افزود: یکی از برنامه‌های امداد قبل از اجرای طرح‌های خودکفایی اجرای آموزش‌های فنی وحرفه‌ای است که با اعتباری بیش از پانصد میلیون ریال و تعداد یک هزار و 28 نفر آموزش‌های لازم  رادر زمینه های کشاورزی، آرایشگری، خیاطی، رایانه، پرورش قارچ و گلخانه، پرورش مرغ بومی، گوهرتراشی و کیف دوزی را با همکاری فنی و حرفه‌ای و با ارائه مدارک فنی به انجام رسانده است.

التفاتی گفت: در راستای اشتغال فرزندان مددجوی تحت پوشش تعداد 31 نفر از واجدین شرایط در بحث کاریابی به صنوف مختلف معرفی و مشغول کار شدند که علاوه بر دریافت حقوق و مزایا از محل‌های مشغول به کار و براساس قانون کار از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند.

وی گفت: در راستای بهره مندی مجریان تحت پوشش از بیمه‌های اجتماعی تعداد 166 نفر و با پرداخت سرانه بیمه از سوی امداد بیمه تامین اجتماعی شدند.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon