فرهیختگان سیستان وبلوچستان خواستار انتخاب مدیر بومی برای محیط زیست شدند

فرهیختگان سیستان وبلوچستان خواستار انتخاب مدیر بومی برای محیط زیست شدند

خبرگزاری تسنیم: جمع زیادی از فرهیختگان سیستان و بلوچستان با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان محیط زیست کشور به دلیل وضعیت بحرانی محیط زیست منطقه، خواهان انتخاب مدیر بومی آشنا به محیط زیست استان شدند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، وضعیت محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان و به ویژه دریاچه هامون که به سبب بی توجهی‌های چندین ساله معیشت مردم این منطقه را با دشواری دوچندانی مواجه کرده، مهم‌ترین دغدغه فعالان فرهنگی، سیاسی و محیط زیستی در این استان است.

اظهار نظرهای کارشناسان محیط زیست همواره بر این استوار بوده که عامل انسانی و تصمیم‌های نابه‌جا در برهه‌های زمانی مختلف، یکی از مهم‌ترین دلایل مهجوریت و خشکی هامون بوده است.

از همین رو با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد، بیش از 2 هزار نفر از فرهیختگان استان سیستان و بلوچستان با امضای درخواستی، خواهان آن شدند که دیگر مجالی برای تصمیمات آزمون و خطا وجود ندارد و تنها مدیر بومی آشنا به کلیت این منطقه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات این سامان باشد.

متن کامل درخواست فرهیختگان استان سیستان و بلوچستان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سرکار خانم ابتکار معاونت محترم رئیس جمهور

سلام علیکم
حضور جنابعالی در روزهای سخت خشکسالی و قطع کامل هیرمند و مصیبت سهمگین تالاب هامون نقطه امیدی بود که قهرمان محیط زیست جهان را در نگاه مردم سیستان بانوی هامون کرد. انتظار ما از جنابعالی آن بود که با شناخت علمی و منطبق با اقلیم و با عنایت به برنامه‌هایی که برای تالاب هامون و سایر نقاط استان دارید مدیریتی کارآمد و آشنا به مسائل استان را برای همراهی خود برگزینید اما متاسفانه مطلع شدیم که گزینه مدیریتی محیط زیست استان از یکی از استان‌های مرکزی ایران انتخاب شده است.

در مورد توانایی‌های علمی، اجرایی و مدیریتی ایشان قضاوت نمی‌کنیم اما می‌دانیم که همیشه یکی از آسیب‌های مدیریتی در استان عدم شناخت مدیران از استان بوده که تا بخواهند با اوضاع آشنا شوند و نیروهای مجموعه خود را ارزیابی کنند و افراد مورد اعتماد خود را شناسایی کنند بیش از نیمی از عمر مدیریتی آنان سرآمده است.

این اتفاق این بار هم خواهد افتاد و متاسفیم که در این انتخاب تا آن جا که پرس و جو کردیم با کارشناسان و صاحب نظران استان مشورت نشده است از جنابعالی درخواست داریم در معارفه ایشان عجله نشود تا در تعاملی منطقی، اغنا دو جانبه اتفاق بیفتد و خرد جمعی کارآمدی خود را نشان دهد.

با سپاس از بذل عنایت سرکار عالی

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon