تشکیل کارگروه تشخیص معافیت مالیاتی ناشران/ راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ در داخل


تشکیل کارگروه تشخیص معافیت مالیاتی ناشران/ راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ در داخل

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از دیدار ناشران با احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: در این دیدار مقرر شد، کارگروهی با حضور نمایندگانی از ارشاد و سازمان امور مالیاتی تشکیل ومشکلات و مسائل مالیاتی حوزه نشر در این کارگروه بررسی شود.

محمود آموزگار مدیرعامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از دیدار جمعی از ناشران و اهالی صنعت چاپ با رئیس جمهور در روز پنجشنبه 5 اردیبهشت خبر داد.

وی افزود: از دو سال گذشته ناشران و چاپخانه‌داران همواره در صدد دیدار با رئیس جمهور بودند تا بتوانند پاره‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات خود را در میان گذاشته و راه‌حلی برای رفع آن‌ها بیابند،‌ تا اینکه روز پنجشنبه 30 نفر از ناشران و 10 نفر از اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگراف‌ها به همراه وزیر ارشاد، نماینده سازمان امور مالیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و مدیران وزارتخانه در ملاقاتی با احمدی‌نژاد مشکلات خود را مطرح کردند.

آموزگار تصریح کرد: مهمترین بحث مطرح شده در این جلسه معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان بود که مقرر شد، کارگروهی از نمایندگان وزارت ارشاد،‌ سازمان امور مالیاتی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تشکیل و به مسائل و مشکلات مالیاتی حوزه نشر رسیدگی کند.

کاهش تعرفه‌های پستی مطبوعات و کتاب

وی افزود:‌ هم‌چنین کاهش تعرفه‌های پستی مطبوعات و کتاب از دیگر دغدغه‌های مطرح شده در این دیدار بود که رئیس جمهور وعده پیگیری کاهش این تعرفه‌ها را ارائه کرد. 

پرداخت مطالبات ناشران خارجی

آموزگار گفت:‌ پرداخت مطالبات ناشران خارجی نمایشگاه بیست و چهارم و بیست و پنجم به صورت کامل از دیگر وعده‌های رئیس جمهور بود که به زودی محقق خواهد شد. هم‌چنین چاپخانه‌داران نیز بحث مشکلات خود در حوزه این صنعت را مطرح و خواستار توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه چاپ شدند.

راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ در داخل

وی افزود:  با توجه به گرانی کاغذ در سال گذشته و سال جاری،‌ بحث تکمیل و راه‌اندازی کارخانه‌های داخلی برای تولید کاغذ در این جلسه مطرح و چگونگی اجرایی شدن این اقدام بررسی شد.

آموزگار در پایان گفت: کارگروه معافیات مالیاتی ناشران و کتابفروشان به زودی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان امور مالیاتی  تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران