وزارت راه نامه نوشت که آزادراه تهران-شمال را تعطیل کنید/ پیگیری قضایی می‌کنیم


وزارت راه نامه نوشت که آزادراه تهران-شمال را تعطیل کنید/ پیگیری قضایی می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم:نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران- شمال گفت: در صورتی که قرارداد ساخت قطعات ۲ و ۳ آزاد‌راه تهران- شمال به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شود از مراجع قضایی اقدامات لازم را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رحمت‌الله صادقیان با بیان اینکه در قطعه 2 آزادراه تهارن شمال، بنیاد در حال ساخت تونل است افزود: از 2 سال پیش وزارت راه به ما نامه‌ای را ارسال کرد و گفت که در قطعات 2 و 3 غیر از تونل هیچ کار اجرائی انجام ندهید بنابراین اینکه گفته می‌شود بنیاد مستضعفان به عنوان کارفرما هیچ کاری در قطعات 2 و 3 انجام نداده است، درست نیست.

وی تصریح کرد: از زمان انعقاد قرارداد در سال 76 تا 83 پروژه درگیر مسائل محیط زیست و وزارت راه و ترابری سابق بود و عملا کارها به کندی پیش می‌رفت علاوه بر این منابع مالی نیز وجود نداشت تا پروژه با تاخیر زیادی مواجه شود.

صادقیان ادامه داد: بعد از سال 83 و امضای متمم وزارت راه‌ و ترابری و بنیاد در پروژه آزادراه تهران- شمال به صورت 50 درصدی شریک شدند که تا پایان سال 83 آورده در این پروژه 139 میلیارد تومان بود در حالی که آورده بنیاد 266 میلیارد تومان بود.

نماینده تام‌الاختیار بنیاد در آزادراه تهران- شمال با تاکید بر اینکه در حال حاضر 258 میلیارد تومان از دولت طلب داریم گفت: چنانچه قرارداد ساخت قطعات 2 و 3  به شرکت دیگری واگذار شود از وزارت راه به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم، چرا که یک شریک نمی‌تواند بدون رضایت طرف دیگر چنین اقداماتی را انجام دهد.

صادقیان افزود: در صورت تامین منابع مالی قطعات 2 و 3 آزادراه‌تهران- شمال را می‌سازیم.

به گزارش تسنیم، پیشتر مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در واکنش به اظهارات یکی از مدیران بنیاد مستضعفان گفته بود: با این قبیل سخنان فقط شیرینی افتتاح قطعه 4 را از مردم گرفته‌ایم، در پروژه آزاد راه تهران-شمال هم بنیاد مقصر بوده هم وزارت راه.
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: مقصر اصلی تاخیر در ساخت آزادراه تهران-شمال بنیاد مستضعفان است و در مرحله بعد وزارت راه. اما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که طی 10 سال قطعه 4 آزاد راه 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به عبارت دیگر سالانه حدود 6 درصد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در دو سال اخیر این قطعه 36 درصد یعنی سالانه 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اینجا باید پرسیده شود اگر ما (وزارت راه و شهرسازی) مقصر تاخیر هستیم چرا این پروژه در چند سال اخیر فعال نبوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: «اگر به دنبال پیدا کردن مقصر هستیم باید بگویم که هر دو طرف مقصر بوده‌اند. اما به هر حال پروژه افتتاح شد.الان باید روی قطعات 2 و 3 متمرکز شویم که هیچ کاری در آنها انجام نشده است.»
صادقی با بیان این‌که باید گذشته را فراموش کرد، اظهار کرد: «باید تلاش کنیم تا آزاد راه تهران-شمال را به سرانجام مشخصی برسانیم. مدیران بنیاد مستضعفان آزاداند هر چه بگویند ولی این مردم هستند که قضاوت می‌کنند.»
وی با اشاره به این‌که قطعات 2 و 3 آزاد راه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار می شود، گفت: «مصوبه این واگذاری از هیات دولت اخذ شده است و باید قرارداد را امضا کنیم. البته هنوز این مصوبه به دست ما نرسیده است.»
وی در واکنش به این مسئله که بنیاد همیشه اعلام کرده در آزادراه تهران-شمال با وزارت راه شریک است و این وزارتخانه نمی‌تواند یک طرفه تصمیم‌گیری کند، افزود: «این فقط یک ادعاست، آنها می‌توانند ادعا کنند، دیگر کسی با آنها کاری ندارد.»
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه