لزوم تربیت نیروی متخصص در عرصه فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

لزوم تربیت نیروی متخصص در عرصه فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسأله فرهنگ از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌طلبد با تأسیس دانشگاه و یا استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود به تربیت نیروی متخصص و کاردان همت بگماریم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی فلاحیان در نطق قبل از دستور خود پیرامون نفش مشارکت عمومی مردم در حکومت و نظام اسلامی سخن گفت و اظهار داشت: وجوب مشارکت مردم در امر استقرار و استمرار حاکمیت براساس مبانی دینی ما مسلّم است.

وی در ادامه گفت: ملاک بودن رأی اکثریت در اسلام در قالب بیعت، به مشارکت و رأی مردم اعتبار می‌بخشد. لذا لازم است در محافل علمی؛ به ویژه مجلس خبرگان با استناد به آیات و روایات جلوی تشویش اذهانی از سوی معاندین را بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحیان همچنین افزود: «یکی از مسائلی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، جنگ روانی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی است که نیازمند هوشیاری و اتخاذ تدابیر مناسب در راستای مبارزه با گروهک‌های دست پرورده دشمنان می‌باشد».

نکته دیگری از سوی این عضو مجلس خبرگان، مورد بحث قرار گرفت، مقوله فرهنگ و ضرورت تربیت نیروهای متخصص برای پاسخگویی به شبهات و مبارزه علیه تهاجم فرهنگی بود وی در این راستا تصریح کرد: مراکز علمی و فرهنگی همچون حوزه‌های علمیه و سازمان‌های متولی امر فرهنگ باید با برنامه‌ریزی دقیق از بروز برخی از ناهنجاری‌ها جلوگیری کنند.

وی افزود: مسأله فرهنگ از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌طلبد با تأسیس دانشگاه و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود به تربیت نیروی متخصص و کاردان همت بگماریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon