روسف و سیلوا رقابت نزدیکی در دور نخست انتخابات برزیل خواهند داشت


روسف و سیلوا رقابت نزدیکی در دور نخست انتخابات برزیل خواهند داشت

خبرگزاری تسنیم: نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد دیلما روسف رئیس جمهور کنونی برزیل و مارینا سیلوا نامزد ریاست جمهوری رقابت نزدیک و تنگانگی را در دور نخست انتخابات ۵ اکتبر خواهند داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در شرایطی که میزان حمایت مردمی از مارینا سیلوا در نظرسنجی های اخیر به طور چشمگیری رو به افزایش بوده است به نظر می رسد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری که قرار است 5 اکتبر برگزار شود صحنه رقابت شدید این دو نامزد اصلی باشد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی موسسه "سنسوس" حاکی از آن است که دیلما روسف در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب 29.8 درصد آرا خواهد شد و مارینا سیلوا نیز خواهد توانست 29.5 درصد آرا را به دست آورد.

در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم سیلوا خواهد توانست بیش از 47.5 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و روسف تنها 32.8 درصد آرا را خواهد داشت.

دو نظرسنجی تازه ای نیز که در روزهای گذشته منتشر شده حاکی از افزایش دراماتیک حمایت عمومی از سیلوا است. با گذشته 3 هفته از اعلام نامزدی سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، دیلما روسف سیاست های پیشنهادی سیلوا را به باد انتقاد گرفته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد آئسیو نوس دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل نیز کمتر از 15.2 درصد آرا را در اختیار خواهد داشت.

طرح این گمانه زنی که سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری روسف را شکست خواهد داد در هفته های اخیر موجب افزایش شاخص سهام در بورس برزیل شده است. سرمایه گذاران امیدوارند تا با پیروزی سیلوا در انتخابات سیاست های مداخله جویانه روسف در عرصه اقتصاد پایان یابد. سیاست های اقتصادی روسف موجب کاهش اعتماد تجاری و کسب و کار در برزیل شده و تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی داشته است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت