تکمیل آزادراه افتتاح شده تهران-شمال ۲۵ میلیارد تومان پول نیاز دارد


تکمیل آزادراه افتتاح شده تهران-شمال 25 میلیارد تومان پول نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: در حالی بیش از ۲۰ روز از افتتاح رسمی قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال می‌گذرد که مدیرعامل یکی از شرکت‌های سازنده این پروژه گفت: برای تکمیل قطعه مذکور ۲۵ میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی اصیلی در نشست خبری افزود: برای تعریض کمربندی نوشهر، احداث ایستگاه عوارضی، دو پارکینگ در کیلومتر 15 و 16، روشنایی تونل‌ها و همچنین لایه اصلی آسفالت(توپکا) در کل قطعه چهار به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به این‌که قرارداد 33 میلیارد تومانی ساخت کیلومتر 6600 تا 16800 قطعه 4 در سال 86 امضا شد، افزود: ساخت آزادراه تهران-شمال با پنج چالش بزرگ معارضی ملکی، مزاحمین، مسائل فنی پروژه و بازنگری در طرح، عوامل جوی و نقدینگی مواجه است و به همین دلیل  زمان احداث آن طولانی شده است.

*اعلام آمادگی برای ساخت قطعات 2 و 3

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان با اعلام آمادگی برای احداث قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال گفت: پیمانکاران توانمندی برای ساخت این قبیل پروژه‌ها در کشور وجود دارند، چنانچه مهم‌ترین دغدغه اجرا یعنی تامین به موقع منابع مالی برطرف شود پروژه‌ها را می‌توان  در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته و به بهره‌برداری رساند.

اصیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص میزان طلب از وزارت راه و بنیاد به‌عنوان کارفرمای آزادراه، گفت: فعلا نمی‌توانیم در این رابطه اظهارنظر کنیم، باید صورت وضعیت آماده شود که پیش‌بینی می‌شود تا یکماه آینده میزان طلب احتمالی ما مشخص شود.

وی با بیان این‌که به هیچ وجه بابت طلبمان اوراق مشارکت دریافت نمی‌کنیم، تصریح کرد: در برخی مواقع وزارت راه  پیشنهاداتی در این رابطه داشته است، اما ماقبول نکرده‌ایم چراکه محدودیت‌هایی داریم و نمی‌توانیم وارد این پروسه شویم.

*روند کند ساخت باند جنوبی فرودگاه امام خمینی(ره)

اصیلی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه فعالیت مدیر عامل شرکت ملی ساختمان اشاره کرد و افزود: ساخت اولین سد دو قوسی ایران، تصفیه‌خانه آب زنجام، سد گرین، دهکده ساحلی خلیج‌فارس، بخشی از آزادراه رنجان-تبریز، بخشی از آزاد راه تهران-شمال، باندجنوبی فرودگاه امام‌ خمینی و ترمینال زیارتی این فرودگاه از جمله پروژه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر ساخته شده یا در حال احداث هستند.

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان با بیان این‌که باند جنوبی فرودگاه امام از سال 76 در حال ساخت است، گفت: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل مشکلات مربوط به تامین نقدینگی تقریبا متوقف شده و به کندی پیش می‌رود.

اصیلی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها به‌عنوان کارفرمای این پروژه به تامین منابع مالی توجهی ندارد، درحالی که یک فرودگاه بین‌المللی حتما باید دو باند فرود داشته باشد و این مسئله برای صنعت هوایی کشور بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این‌که در یکسال ابتدای از زمانبندی 3 تا 4 درصد جلوتر بودیم، گفت: چنانچه منابع مالی این طرح تامین شود ظرف 6 ماه آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی با اشاره به این‌که خاکبرداری ترمینال زیارتی این فرودگاه نیز به پایان رسیده است، گفت: به دلیل تغییر مدیریت شرکت فرودگاه‌ها در مقطعی کارفرما درخواست بازنگری در پروژه را داشت و در این راستا معماری سنتی در ساختاین ترمینال در نظر گرفته شد.

مدیر عامل شرکت ملی ساختمان با تاکید بر این که 80 درصد اسکلت بتنی این ترمینال انجام شده است، افزود: با توجه به بازنگری دراین طرح باید مشکلات قراردادی و مسائل ریالی آن برطرف شود. بر اساس برآورد اولیه 120 میلیارد تومان برای ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه امام نیاز بود که با توجه به تغییر طرح پیش‌بینی می‌کنیم باید 200 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه هزینه شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه