سالانه ۱۰۰۰ تن شیر در مجتمع دامداری صنعتی طبس تولید می‌شود

سالانه 1000 تن شیر در مجتمع دامداری صنعتی طبس تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) گفت: سالانه بیش از ۱۰۰۰ تن شیر با کیفیت وبهداشتی در مجتمع دامداری این موسسه تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمزه سپهریان شامگاه سه شنبه در بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از این مجتمع اظهارکرد: سالانه 15 تا 20 تن گوشت قرمز و 2000 مترمکعب کود دامی در این مجتمع تولید می شود.

وی گفت: آستان قدس رضوی سرمایه گذاری خوبی در منطقه با احداث دامداری صنعتی درسال 1383 انجام داده است.

وی افزود: شهرستان طبس تا قبل ازسال 84، دارای بافت دامداری کاملا سنتی بوده که با آغاز فعالیت این واحد و بازدیدهای به عمل آمده توسط دامداران، مسئولان محلی و کشاورزان منطقه به عنوان الگوی کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) بیان کرد: اکنون نگرش مردم و دامداران از گاوداری سنتی به صنعتی تغییر یافته است.

سپهریان با اشاره به سرمایه گذاری این موسسه در زمینه های کشاورزی و تولید زیتون و فرآورده های مربوطه با توجه به کم آبی منطقه از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست با شویق کشاورزان منطقه، برنامه ریزی لازم در خصوص کشت علوفه با قیمت تضمینی انجام تا علاوه بر رشد و توسعه کشاورزی، خرید مورد نیاز از داخل استان تامین شود.

وی گفت: فعالیتهای موسسه براساس افق چشم انداز تعریف شده بطوری که در سال گذشته کتابخانه های شهید آیت الله مدرس (ره) کاشمر و حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس به ترتیب در کشور و استان به عنوان کتابخانه های مشارکتی برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon