سیروس همتی: فیلم‌های جشنواره کودکان باید برای آنها ساخته شود/ اکران، مهم‌ترین نیاز سینمای کودک

سیروس همتی: فیلم‌های جشنواره کودکان باید برای آنها ساخته شود/ اکران، مهم‌ترین نیاز سینمای کودک

خبرگزاری تسنیم: بازیگر تلویزیون و سینما گفت: فیلم‌های جشنواره کودکان باید برای آنها ساخته شود و در حال حاضر اکران، مهم‌ترین نیاز سینمای کودک به شمار می‌رود.

سیروس همتی در حاشیه اکران فیلم سینمایی " فرار از قلعه رودخان" در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون دلیل حضور در این فیلم اظهار کرد: فعالیت من در حوزه کودک با این فیلم آغاز نمی‌شود زیرا من سال‌ها در کانون کودکان و نوجوان فعالیت تئاتر داشتم به همین دلیل با این حوزه ناآشنا نیستم و آثار مهم این حوزه مثل کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی و دیگر نویسندگان را مطالعه کردم.

وی بیان کرد: من به خاطر این که دبیر ریاضیات هستم، در جشنواره‌های فیلم رشد هم شرکت می‌کردم از همین رو آشنایی نسبی با حوزه فیلم کودک و نوجوان دارم.

بازیگر سینما و تلویزیون درباره تأثیر برگزاری جشنواره فیلم کودک در سینمای کودک، تصریح کرد: هر جشنواره‌ای که باعث تولید آثاری در حوزه سینما کودک شود، بسیار خوب است اما نکته قابل توجه در این جشنواره، دیدن کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: متأسفانه در برخی جشنواره‌ها کودکان دیده نمی‌شوند و از سوی دیگر باید به اکران این‌گونه فیلم‌ها توجه کرد چرا که اگر این فیلم‌ها اکران نشود، هنرمندان سال دیگر کسی در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

همتی افزود: فیلم‌هایی که تاکنون در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده شاید در حد کلاه قرمزی و شهر موش‌ها نبوده اما کیفیت خوبی داشته مثل فیلم اختاپوس سید جواد هاشمی که به عنوان نخستین تجربه او هم به حساب می‌آمد، فیلم‌های خوبی بودند به همین دلیل من فکر می‌‌کنم باید آن فرصت پدید آید که فیلم‌های این جشنواره اکران شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon