اختتامیه همایش بین‌المللی باران غدیر در مشهد مقدس برگزار شد

اختتامیه همایش بین‌المللی باران غدیر در مشهد مقدس برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: اختتامیه همایش بین‌المللی باران غدیر در مشهد مقدس با حضور رئیس حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن مومنی شریف ظهر امروز در پنجمین همایش باران غدیر که به مناسبت هفته ولایت در تالار همایش‌های نور مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: همایش بین المللی باران غدیر که اختتامیه آن را شاهد هستیم به دو منظور اصلی برگزار شده و می‌شود که تا امروز نیز با توجه به همین محورها ادامه یافته است و امیدواریم تا در دوره‌های بعدی با شکوه به مراتب بیشتری نیز برگزار شود.

مومنی شریف تصریح کرد: نخستین اصلی که در این همایش مورد تأکید برگزار کنندگان آن است تجلیل و بازمعرفی فضایل امیرالمومنین علی (ع) است که به تمامی بشریت تعلق دارد و فطرت پاک آزادگان جهان را نیز به خود مجذوب کرده و می‌‌کند.

وی افزود: در جهان ما تمامی کسانی که با فضایل نخستین امام شیعیان جهان آشنا شده‌اند به مدح این امام پرداخته‌‌اند و به او عشق ورزیده‌اند و این نشان از این است که امام علی (ع) تأثیری شگرف بر تمامی آزادگان جهان گذاشته است.

مومنی شریف با اشاره به این که پنجمین دوره از همایش باران غدیر مانند دوره‌های گذشته با حضور شاعرانی کشورهای دیگر همراه است عنوان کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که شاعران بسیاری از ادیان دیگر خود را پیرو این امام بزرگوار می‌دانند و در مدح و ثنای او به شعر گفتن می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: سال گذشته شاعران بسیاری در این همایش حضور داشتند و امسال نیز شاعرانی از مناطق مختلف در این همایش حضور دارند و این نشان دهنده این است که پیروان علی (ع) در جهان کم نیستند.

مومنی شریف با تأکید بر این که اهل بیت عصمت و طهارت مایه وحدت میان شیعه و سنی و آزادگان است تصریح کرد: وظیفه داریم از شخصیت امام علی (ع) به عنوان دوستداران این امام تقدیر و تشکر کنیم و همایش باران غدیر به منظور تقدیر از این شخیت بزرگ تاریخ است که تقدیر از شاعران این امام را نیز شامل می‌شود.

وی بیان کرد: امسال از کشورهای هندوستان، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه و لبنان میهمانانی در همایش حضور دارند و اضافه بر این میهمانان که از کشورهای دیگر آمده‌‌اند دو تن از شاعران خوب و سرشناس کشور خودمان نیز حضور دارند.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: امیدواریم در برگزاری این همایش باشکوه که با نام امام علی (ع) برگزار می‌شود بتوانیم در شأن و مقام این امام بزرگوار انجام دهیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon