آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی حلقه زنجیره شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی حلقه زنجیره شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه شهرستان پردیس گفت: شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به عنوان یکی از روحانیون مبارز در خط امام خمینی (ره) حلقه‌ای از زنجیره شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام حسین توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، به مناسبت شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به دست منافقان اظهار کرد: همواره منافقان در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان ابزار و عروسک دست استکبار جهانی مشغول تاخت و تاز بودند.

وی افزود: منافقان مهره های اصلی و شاخص نظام جمهوری اسلامی را با سیاست شوم ترور از چهره انقلاب اسلامی با شرارت و بی رحمی هر چه تمام پاک می‌کردند.

امام جمعه شهرستان پردیس جامعه روحانیت را یکی از اقشار مهم و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: روحانیت در خط امام خمینی (ره) با نثار جان خون به درخت انقلاب اسلامی را که در اوایل شکل گیری نهالی ارزشی بود، مستحکم کرد.

وی با اشاره به جایگاه شهدای محراب در تاریخ انقلاب اسلامی، امثال آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی را از مهره‌های تأثیرگذار در ترور نظام شاهنشاهی برشمرد وعنوان کرد: شهدای محراب در تاریخ نظام جمهوری اسلامی با پیروی از سیره ائمه‌اطهار (ع) به ویژه در بحث استکبار ستیزی سینه خود را در برابر دشمنان سپر بلا کردند.

حجت‌الاسلام توسلی، شهید مرتضی مطهری و سایر عناصر ارزشی جامعه روحانیت را عناصر ارزشی تاریخ ایران اسلامی معرفی کرد و با انتقاد از عملکرد سینما و تلویزیون در معرفی جایگاه شهدای روحانیت گفت: شهدای روحانیت به عنوان ترویج کنندگان اسلام ناب محمدی (ص) در رسانه مظلوم واقع شده اند و کمتر فیلمسازی در راستای بیان نقش آنها در تقویت بنیان انقلاب اسلامی فیلم و سریال ساخته است.

وی تصریح کرد: سینما در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی تنها نگاه طنزگونه به جامعه روحانیت دارد و کمتر به شکل جدی نقش منابر را در ترویج انقلاب اسلامی به عنوان پیش لرزه فروپاشی بنیان رژیم با سابقه دوهزار و پانصد ساله پهلوی بیان کرده است.

امام جمعه شهرستان پردیس تاکید کرد: نقش روحانیت باید به جامعه اسلامی  و نسل جوان به ویژه در دوران دفاع مقدس منتقل شود زیرا در دیدگاه جوانان روحانی تنها به عنوان مروج دین در مساجد جای گرفته است و از ماهیت مبارز این قشر از جامعه شناخت و آگاهی ندارند.

وی با بیان این مطلب که منابر در خلق حماسه بزرگ انقلاب اسلامی در تاریخ این سرزمین پایگاه‌های صدور اسلام ناب محمدی (ص) و تریبون نشر ارزشهای نظام جمهوری اسلامی از دیدگاه امام راحل به شمار می‌رفتند، خاطرنشان کرد: روحانیون مبارز در تاریخ انقلاب اسلامی برای نجات ایران اسلامی  از زیر سایه سلطه استکبار و استعمارگران جهان  شهادت و تبعید را به جان خریدند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon