فروش ۳۰هزار جلدی «مفاتیح‌الحیات» در ۶ روز/چاپ ۱۲۲ امروز در نمایشگاه کتاب

فروش 30هزار جلدی «مفاتیح‌الحیات» در 6 روز/چاپ 122 امروز در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری تسنیم: مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء از اتمام شش چاپ اخیر «مفاتیح‌الحیات» در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: چاپ صد و بیست و دوم این اثر با شمارگان ۵ هزار جلد امروز بعد از ظهر در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مصطفی امرائی، مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر و ضمن اشاره به آمار سال گذشته تولید کتاب توسط این انتشارات اظهار کرد: مرکز نشر اسراء در سال گذشته 657 هزار جلد کتاب تولید و عرضه کرده که 455 هزار جلد آن را کتاب گرانسنگ مفاتیح الحیات به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از این کتاب از تاریخ رونمایی (مصادف با روزهای نخست نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران) تا پایان سال 1391، دقیقا 91 نوبت چاپ به تیراژ 5000 جلد در هر نوبت، به مخاطبین عرضه شده است.

امرائی در ادامه به تمهیدات مرکز نشر اسراء درباره حفظ قیمت پشت جلد این کتاب اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش سه برابری تمامی ملزومات چاپ این اثر از ابتدای اولین چاپ تا پایان سال 91 شامل (کاغذ ، گالینگور ، طلاکوب و ... )  ، نشر اسراء با اعتقاد به رفع دغدغه خرید مردم، و جلوگیری از افزایش نرخ سبد معیشتی مخاطبان این کتاب، نسبت به کنترل قیمت آن نهایت سعی خود را به کار گرفته و همچنان کتاب را که در برگیرنده 780 صفحه و بهترین کیفیت چاپ و صحافی است به نرخ 145000 ریال ثابت نگه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که از سال پیش داشتیم امسال پیش از حضور در نمایشگاه شش چاپ هم‌زمان داشتیم که این شش چاپ با استقبال مخاطبین مواجه شده و تماما به فروش رسید و به این ترتیب ما چاپ 122 مفاتیح الحیات را با 5 هزار نسخه تا بعدازظهر امروز به نمایشگاه می‌رسانیم.

عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی

امرائی در مورد استقبال از کتاب‌های تازه نشر این موسسه نیز گفت: از کتاب‌های جدید کتاب «عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی» نیز 3 هزار نسخه به فروش رسید و چاپ نخست این کتاب تمام شد برای همین  هم اکنون در صدد تهیه چاپ جدید از این کتاب هستیم. کتاب «عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی» که به بیان آداب سیروسلوک در آثار آیت الله جوادی آملی می پردازد از جمله آثار جدید این استاد برجسته حوزه علمیه قم است که امسال برای نخستین بار در غرفه مرکز نشر اسراء ارائه گردیده است.

در این کتاب که تحقیق و تنظیم آن توسط حجّة الاسلام محمود قلی پور انجام شده است اساسی ترین اعمالی که سالک الی الله باید انجام دهد به زبان ساده و مطابق با آراء و اندیشه های حضرت استاد بیان گردیده است. برخی از مطالبی که در این اثر آمده عبارتند از : تعریف عارف وعرفان، عرفان نظری وعملی، روش درعرفان، تفاوت عرفان عملی با اخلاق عملی، ریاضت، زهد، تفکّر، عشق، استاد سلوک، اعمال عرفانی، توبه، مداومت بر ذکر خدا همراه با مراقبه، صمت، جوع، عزلت، سهر، صدق، توکّل، صبر، یقین، اخلاص، عزم.

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران