شیوه‌های جنگل کاری در شمال کشور نیاز به بازنگری است‌

شیوه‌های جنگل کاری در شمال کشور نیاز به بازنگری است‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران با اشاره به تخریب روزافزون عرصه‌های جنگل کاری در استان، گفت: شیوه‌های جنگل کاری در شمال کشور نیاز به بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار صبح امروز در نشست استانداران مناطق رویشی، هیرکانی و ارسباران در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد: تغییر اقلیم و مخاطرات زیست محیطی و دخالت غیراصولی از منابع طبیعی را برای دنیا دچار چالش شده است.

وی افزود: در حوزه جنگل داری و جنگل کاری باید تغییر نگرش‌هایی صورت گیرد تا کشور دچار چالش‌های زیست محیطی نشود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه محوری‌ترین برنامه دولت اکنون به حوزه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیستی معطوف شده است، تصریح کرد: در مازندران بیش از یک میلیون و 100 هزار هکتار عرصه جنگلی هیرکانی و ارسبارانی وجود دارد.

فلاح با بیان اینکه 80 درصد سطوح مناطق جنگلی شمال دارای طرح‌های جنگل‌داری و جنگل‌کاری است، افزود: طرح‌های جنگل داری با شیوه سنتی دیگر پاسخگوی مسائل امروزی نیست.

وی با اعلام اینکه معیشت جنگل‌نشینان نیاز به توجه جدی است، گفت: باید با مشارکت مردم طرح‌های جنگل داری و جنگل داری اصلاح و بازنگری شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جنگل‌داری باید به مفهوم واقعی خود موثر در توسعه پایدار باشد، افزود: باید طرح‌های طبیعت‌گردی را در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور اجرایی کنیم.

فلاح با بیان اینکه سرمایه‌گذاران حوزه طبیعت گردی در استان‌های شمالی حمایت می‌شوند، گفت: طرح‌های جنگل‌کاری و جنگل‌داری فعلی در کشور صحیح نیست.

وی با اعلام اینکه امکانات و تجهیزات هوایی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی شمال ضروری است، افزود: بهره‌برداری از معادن نباید با هدف تخری اراضی طبیعی باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon