ایران نبود داعش عراق را می‌گرفت/ آمریکا با شهامت اعتراف کند در مورد داعش اشتباه کرده‌ است

ایران نبود داعش عراق را می‌گرفت/ آمریکا با شهامت اعتراف کند در مورد داعش اشتباه کرده‌ است

خبرگزاری تسنیم: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اگر ایران نبود داعش عراق را می‌گرفت.

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: معتقدم مانع اصلی پیشرفت داعش جمهوری اسلامی ایران است و اگر جمهوری اسلامی ایران نبود اینها عراق را گرفته بودند، همان‌گونه که تا حالا می‌خواستند سوریه را بگیرند و موفق نشدند. آنها می‌خواستند عراق را بگیرند که موفق نشدند.

وی افزود: این پیروزی برای همه مردم است. بعضی کشورهای منطقه که نمی‌خواهم اسم ببرم به داعش کمک مالی کردند و نفت خود را نیز در اختیار آنها می‌گذارند و همین‌ها نمی‌خواهند پیروزی به دست آید.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواستند ائتلافی را ایجاد کنند که در آن موفق نشدند، تصریح کرد: در میدان عمل جمهوری اسلامی ایران است که با کمک مردم عراق و با پشتوانه فتوای آیت‌الله سیستانی مقابله می‌کند و مطمئنم که داعش شکست خواهد خورد.

حجت‌الاسلام یونسی با بیان اینکه کسانی که در این ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا حضور دارند خود نیز آلوده به کمک به این گروه‌های تروریستی هستند، گفت: عده‌ای از این کشورها نمی‌توانند امنیت خود را تامین کنند و عده‌ای نیز آلوده هستند، یعنی اگر ائتلاف واقعی صورت بگیرد باید بین ایران و آمریکا صورت بگیرد. آمریکا در اینجا متاسفانه متهم کمک به داعش است، اما ظاهرا پشیمان است و الان احساس می‌کند که در سوریه و مصر اشتباه کرده و باخته است. چنانچه با شهامت بیایند بگویند اشتباه کرده‌ایم و با جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند این راه‌شان درست خواهد بود. آنها با شهامت اعتراف کنند که اشتباه کرده‌ایم و با صداقت با جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز می‌گویند غلط کردیم، تاکید کرد: اگر این کار را آمریکایی‌ها انجام دهند قطعا داعش به سرعت جمع خواهد شد. البته اگر این کار را هم نکنند جمهوری اسلامی ایران حتما داعش را جمع خواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی