جاده سرچم-اردبیل ایمن‌سازی نشده است

جاده سرچم-اردبیل ایمن‌سازی نشده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: با گذشت ۵ سال از راه اندازی محور اردبیل-سرچم همچنان این مسیر از سیستم روشنایی و ارتباط موثر محروم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، معراج ظهیری عصر امروز در جلسه ایمنی راه ها و جاده های مواصلاتی اردبیل اظهار کرد: بعد از محور اردبیل-مشگین شهر بیشترین تلفات جاده ای در محور اردبیل-سرچم اتفاق می افتد به طوری که ما در این مسیر با افزایش 20 درصدی در کشته ها و مصدومان حوادث رانندگیی رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه با همکاری راه و شهرسازی 20 نقطه از نقاط حادثه خیز استان اردبیل به ویژه در جاده های پرتردد به انجام رسیده و بقیه موارد نیز در حال انجام است، افزود: امیدواریم راه و شهرسازی در 4 خطه کردن این 2 محور پرتردد و حادثه خیز استان اعم از مشگین شهر-اردبیل و اردبیل-سرچم اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد.

ظهیری تصریح کرد:‌ در 7 ماهه امسال افزایش تلفات جاده ای بین 15 تا 20 درصد را شاهد بودیم به طوری که تا شهریور ماه وضعیت تلفات رو به کاهش بوده اما در 3 ماهه اخیر این فرایند روند صعودی به خود گرفته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: جاده های روستایی ما نیز به دلیل نامناسب بودن وضعیت بهسازی و آسفالت راه ها شاهد تصادفات خونینی است که در روستاهای منتهی به محورهای اصلی بیشترین تصادفات به ثبت می رسد.

وی با گرامیداشت دهه ایمنی راه ها و ضرورت به کارگیری بهتر و توان بالا در ارتقای مسائل ایمنی گفت:‌ ما در سال‌های اخیر با تکیه بر 3 عنصری که در تصادفات شامل عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه مطرح است، سعی کردیم تا خلاءهای احتمالی را برطرف کنیم که به یقین در این فرایند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی،‌ آموزش و فرهنگسازی و ارتقای شاخص های مختلف ایمنی راه ها بیش از گذشته مد نظر و ملاک کار است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل اظهار کرد: از 6 هزار و 400 کیلومتر محورهای مواصلاتی در استان اردبیل بخش عمده ای از آنها آسفالت ریزی، بهسازی و نوسازی شده که تردد در آنها به طور قطع با کمترین آسیب رو به رو است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon