۸۸۰کارت پیله‌وری صادر شده است

880کارت پیله‌وری صادر شده است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: تاکنون ۸۸۰ کارت پیله‌وری صادر شده و ۱۵۰ کارت دیگر نیز برای صدور در دست اقدام است.

فرامرز اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به فعالیت دو تعاونی در گیلانغرب اظهار کرد: تعاونی مقاومت سومار مربوط به روستاهای نوار مرزی و تعاونی لاله‌های سرخ مربوط به روستاهای بخش مرکزی در حال فعالیت بوده به‌ نحوی که تاکنون 65 هزار در این تعاونی‌ها عضو شده‌اند.

فرماندار شهرستان گیلانغرب  با اشاره به صدور هشت هزار و 300 کارت تعاونی مرزنشینی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تجارت‌های کلان اقتصادی از طریق کارت پیله‌وری انجام می‌شود  تاکنون 880 کارت در این زمینه صادر شده و 150 کارت دیگر نیز جهت صدور در دست اقدام است.

اکبری در مورد کارت کوله‌بری با اعلام اینکه تا سقف 25 میلیون ریال انجام مبادلات تجاری از طریق کارت کوله‌بری امکان‌پذیر است افزود: انجام مبادله در بازارچه مرزی سومار رونق و اشتغال‌زایی برای شهرستان گیلانغرب و بازگشت رونق به استان دیالی را به همراه دارد.

وی انجام مبادلات کوله‌بری را بر اساس اقلام تعیین توسط دولت دانست و بیان کرد: سرپرست خانوارها در شهرستان گیلانغرب می‌توانند براساس برنامه اقلامی که توسط دولت مشخص شده به‌صورت کوله‌بری مبادله کنند.

اکبری صدور کارت تعاونی مرز‌نشینی را برای افراد بومی شهرستان گیلانغرب در اولویت دانست و تصریح کرد: امکان صدور این  کارت برای دیگر مناطق وجود دارد و دارندگان این کارت می‌توانند از طریق تعاونی‌های مقاومت سومار و لاله‌های سرخ در شهرستان گیلانغرب اقدام به مبادلات تجاری  کنند و در نهایت سود توسط تعاونی‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز ‌شود.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با اشاره به انجام مبادلات به صورت پیله‌وری افزود: این مبادله توسط تجار کرمانشاه و دیالی با نظارت اتاق بازرگانی کرمانشاه جهت عقد قرار داد انجام می‌شود و تجار کرمانشاه بر اساس قرار داد کالاهای مورد نیاز استان دیالی عراق را از جمله مواد غذایی، مصالح ساختمانی و لبنیات تهیه و صادر کنند.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon