اختصاص ۲ درصد بهای گاز مصرفی و ۳۰۰ میلیارد برای نوسازی گرمایش مدارس

اختصاص 2 درصد بهای گاز مصرفی و 300 میلیارد برای نوسازی گرمایش مدارس

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه بودجه عمرانی آموزش و پرورش در لایحه ۹۴،‌ ۶۴۰ میلیارد تومان است،‌گفت:‌ مجلس نیز مصوب کرده است تا ۲ درصد از بهای گاز مصرفی برای نوسازی سیستم گرمایشی اختصاص یابد.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در بخش عمرانی و نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس چه میزان است؟" اظهار داشت: بودجه عمرانی آموزش و پرورش شامل تخریب،‌بازسازی و مقاوم سازی مدارس، مشارکت در پروژه‌های خیری و استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در لایحه 94 در قالب ردیف‌های مشخص اعتباری معادل 640 میلیارد تومان است.

وی افزود:‌ مقرر شد برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از محل بهای گاز مصرفی اعتباری در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد. مجلس شورای اسلامی طی هفته‌های اخیر مصوب کرد تا 2 درصد از مجموع بهای گاز مصرفی و عوارض دریافتی از آن برای استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس اختصاص یابد که اگر این موضوع به تایید نهایی شورای نگهبان برسد ملاک خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: علاوه بر این موضوع در لایحه پیشنهادی دولت در سال 94 اعتباری معادل 300 میلیارد تومان برای نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته اعتبار عمرانی آموزش و پرورش 540 میلیارد تومان بود که امسال این اعتبار به 640 میلیارد تومان افزایش یافته است، البته ردیف‌ اعتباری تجهیز سیستم گرمایشی مدارس جدا بوده و رقمی معادل 300 میلیارد تومان برای آن در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon