بودجه تکمیل ساخت تونل گلاب یک و ۲ هرچه سریع‌تر اختصاص یابد

بودجه تکمیل ساخت تونل گلاب یک و 2 هرچه سریع‌تر اختصاص یابد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب در استان اصفهان و خشکسالی در این استان بودجه مناسب برای تکمیل ساخت تونل گلاب یک و ۲ باید هرچه سریعتر اختصاص یابد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه متأسفانه نسبت اصفهان را یک استان برخوردار می‌دانند، اظهار داشت: دولت‌ها  استان اصفهان را به عنوان یک استان برخوردار می‌شناسند. استان اصفهان اگر چیزی دارد به خاطر سعی و تلاش مردم اصفهان بوده اما متأسفانه این تفکر در این دولت نیز وجود دارد.

وی ادامه‌داد: به طور مثال در این دوره بودجه طرح بهشت‌آباد را کاهش داده اما از سوی دیگر یک تونل از سرچشمه‌های شهرستان‌های سمیرم می‌زنند که آب را به یکی از شهرستان‌های استان کرمان برای کاشت پسته انتقال دهند اما خوشبختانه ما حمایت نمایندگان ما برابر این کار ایستادیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برای اصلاح این مشکلات نمایندگان استان چه‌ اقدامی صورت دادند، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم با دعوت مسئولان کشوری و اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس، آن‌ها را به مناطق محروم برده و شرایط و مشکلات را برای آن‌ها به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: متأسفانه در خیلی از روستا‌های سطح کشور ما در آب آشامیدنی مشکل داریم اما این تفکر وجود نداشته و خیلی از مسئولان هنوز چهارباغ را به عنوان نماد اصفهان تصور می‌کنند.

ابوترابی پیرامون مشکلات آب استان اصفهان، تصریح کرد: امیدوار هستیم در سال آینده بودجه تونل گلاب یک و 2 تحقق‌یافته و بودجه‌مناسبی نیز برای هم برای تونل کوهرنگ 3 اختصاص یافته اما برای سد باید مبلغ مناسبی تخصیص دهیم. اختصاص تمام این بودجه‌ها بسته به این بوده که مشکلاتی در کشور پیش‌ نیاید، به طور مثال کاهش قیمت نفت نه تنها این پروژه‌ها بلکه دیگر پروژه‌ها نیز این مشکلات رخ نمی‌داد.

وی گفت: با توجه به قابلیت اصفهان و ظرفیت مناسب مدیران این استان، می‌توانیم با وجود کمبود بودجه کشور برای اصفهان، با استفاده از ظرفیت مناسب گردشگری، حمل‌ونقل، تولیدات کشاورزی و دامداری بودجه‌های مناسبی را در اختیار مردم قرار داد تا آن‌ها خود این مشکلات را رفع کنند، این مسئله در قالب لایحه خروج از رکورد و اصل 44 قابل اجرا است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon