ورزش نابینایان و کم بینایان در بعد همگانی توسعه یابد


ورزش نابینایان و کم بینایان در بعد همگانی توسعه یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه ۱۲۰۰ نابینا و کم بینا در قم وجود دارند، گفت: ورزش نابینایان و کم بینایان در بعد همگانی توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله رمضانی در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان قم که عصر امروز در سالن کنفرانس اداره کل روزش و جوانان قم برگزار شد، اظهار داشت: هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان قم هیئتی خاص است که می‌تواند فعالیت‌های مفیدی برای نابینایان داشته باشد اما در عمل فعالیت این هیئت توسعه پیدا نکرده است.

وی گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان قم بسیار کم است در حالی که آمار نابینایان و کم بینایان قمی حدود 1200 نفر است در حالی که آمار بیمه شدگان ما اختلاف فاحشی در مورد جذب نابینایان به ورزش نشان می‌دهد و لازم است بیشتر این قشر وارد ورزش شوند.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قم افزود: ورزش نابینایان و کم بینایان در بعد همگانی باید توسعه یابد و راهکارهایی برای آشنایی نابینایان با برنامه‌های ورزشی و جذب آن‌ها به محیط‌های ورزشی در دستور کار هیئت جدید قرار گیرد.

رمضانی بیان کرد: بدون شک توسعه فعالیت‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان نیازمند تسهیلاتی است که لازم است فراهم شود و اداره کل ورزش و جوانان قم نگاه ویژه‌ای به این هیئت دارد و امیدواریم فدراسیون ورزش‌های کم بینایان و نابینایان نیز نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه بانوان، نیازمند ارتقای برنامه ورزشی نابینایان هستیم و بانوان نابینا باید از فضای ورزشی بیشتری بهره‌مند باشند و دغدغه بانوان علاقمند به 4 رشته روزشی تحت پوشش فدراسیون برطرف شود.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قم تصریح کرد: اعتقاد داریم قم در زمینه نیروی انسانی حاضر در ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، ظرفیت‌هایی داشته که از سوی فدراسیون آن طور که باید و شاید از آن استفاده نشده است و امیدواریم فدراسیون استفاده از مربیان و ورزشکاران قمی را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon