دستگاه‌های حفاری غیر مجاز در استان مرکزی توقیف شدند

دستگاه‌های حفاری غیر مجاز در استان مرکزی توقیف شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان‌مرکزی گفت: با گشت‌های و بازرسی‌های انجام شده با متخلفان و متجاوزان به منابع آب برخورد و ۹۲ دستگاه حفاری از جمله تراکتوری، کششی و دستگاه بالابر شناسایی و توقیف شدند.

محسن قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بازرسی و نظارت بر چاه‌های موجود در استان مرکزی اظهار داشت: با اجرای طرح‌های گشت و بازرسی توسط کارشناسان شرکت آب ومنطقه‌ای کارشناسان به چاه‌های موجود در استان مرکزی سر زده و موارد غیرمجاز را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: در جریان ماموریت گروه گشت و بازرسی و فلسفه صحیح واحد بازرسی و نظارت در قالب اجرای پروژه تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، حفاظت از منابع آب زیرزمینی در چارچوب قانون مصوب توزیع عادلانه آب بوده است.

رئیس گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: این 2 امر مهم بازرسی و گشت برای شناسایی چاه‌های غیر مجاز و توقیف دستگاه‌های حفاری غیر مجاز انجام می‌گیرد.

قانعی با اشاره به دستگاه‌های حفاری غیرمجاز گفت: با حضور به موقع اکیپ‌های گشت و بازرسی حفاظت منابع آب با همکاری عوامل نیروی انتظامی موفق شده‌ایم که این گشت‌ها را انجام و بازرسی کنیم.

وی افزود: در این مدت با گشت‌های و بازرسی‌های انجام شده توانسته‌ایم با متخلفان و متجاوزان به منابع آب برخورد و 92 دستگاه حفاری از جمله تراکتوری، کششی و دستگاه بالابر، چکش کمپرسوری و چرخ چاه را توقیف و به انبار شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی منتقل کنیم.

رئیس گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت به طور شبانه‌روزی بر بهره‌برداری از منابع آب دشت‌های استان نظارت دارند و از حفر چا‌ه غیر مجاز جلوگیری کرده‌اند.

قانعی با اشاره به مدت گشت و بازرسی‌های انجام شده گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال توانسته‌ایم این موارد را کشف و از فعالیت دوباره آنها جلوگیری کنیم.

 انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon