قانون ساماندهی مدل و لباس گام به گام اجرایی می‌شود

قانون ساماندهی مدل و لباس گام به گام اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون ساماندهی مدل و لباس گذاشته شده و به گفته مسئولان اجرایی ما باید پیشرفته‌ترین الگو را ارائه دهیم، این قانون گام به گام اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، لاله افتخاری دقایقی پیش در مراسم یادواره هفت هزار شهیده زن کشور و 33 شهیده زن گیلان، با گرامیداشت یاد شهدای کشور در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا به وظیفه بزرگ اسلامی و دینی خود که مورد تاکید قرآن کریم است،عمل کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهدا که سبب شد امروز از آنها الگو بگیریم، افزود: باید ببینیم چه چیز سبب شد که با گذشت سال‌ها از تاریخ امروز شهدا جاودانه شدند و از آنها به عنوان یک الگو یاد می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند بستر ایثار و شهادت را فراهم کرد و توفیق شهادت را به ما داد، گفت: همان طور که امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرماید خداوند بر ما منت گذاشت و ما در این زمان متولد کرد، در دوران انقلاب و دفاع مقدس این توفیق به ما داده شد تا بتوانیم در راه حق مبارزه کنیم.

افتخاری از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب الهی یاد کرد و افزود: جهاد در راه خدا باز شدن دری از درهای بهشت است که خداوند به روی بندگان خاص خود باز می‌کند.

وی با اشاره به خاطرات شهدا در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: سیره شهدا پیروی از ولایت، قرآن و عترت بود و خانواده آنها نیز از این مهم حرف می‌زنند و به آن عمل می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سر سوزنی از غبار بصیرت شهدا به چادر بانوان نشسته است، افزود: ما باید امروز حافظ این غبار باشیم.

وی تصریح کرد: باید تمام توفیقاتی را که به دست آورده‌ایم حفظ کنیم نکند زمانی فرا برسد که در روز قیامت شهدا از ما ناراضی باشند.

روایتگری حضرت زینب(س) سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان و شاخص ما شهدا و اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: راه زینب(س) و امام سجاد(ع) روایتگری است و اگر آنها روایتگری نمی‌کردند امروز انقلاب ما هم نبود.

افتخاری افزود: در اسلام اموی یک عده بی‌درد و بی‌تفاوت و سودجو وارد کار شدند و امروز این اسلام همان اسلام بی‌خواسیتی است که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، اسلامی که برای آمریکا ضرر و گرد و خاکی نداشته باشد، اسلامی که مسلمانان را دچار رخوت می‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام ناب اسلامی بود که زینب(س) آن را روایت کرد و تاریخ را بیدار کرد، گفت: روشنگری حضرت زینب(س) منجر شد نخستین عزاداری‌ها از کنار کاخ دشمن شروع شود.

داعشی‌ها زاییده شیطان بزرگ هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: امروز کشتارهای عراق و غزه را شاهد هستیم و برای آنها زن،کودک و جوانان و پیر، مسلمان و غیر مسلمان فرقی نمی‌کند، داعشی‌ها که دولت اسلامی شام و عراق را تشکیل داده‌اند با نام اسلام دست به جنایت می‌زنند.

افتخاری افزود: معاویه برای دنیای مسلمین به اسم دین آمد ولی کار دیگری کرد و کاخ ساخت، داعشی‌ها هم زاییده شیطان بزرگ هستند اگر غیر از این بود این همه جنایت نمی‌کردند و با  دست مسلمان مسلمان نمی‌کشتند.

وی گفت: اگر در کشور برای انسانی که مرتکب خیانت و جنایت شده حکم اعدام صادر شود سازمان‌های بین المللی خشونت علیه زنان را علم می‌کنند ولی داعشی‌ها این همه زن را فروختند از سوی جوامع بین الملل خشونت نبوده و آنها سکوت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم این است که ما شیطان بزرگ را بشناسیم و بدانیم که دشمن هیچ وقت برای ما دلسوزی نمی‌کند اگرچه ساعت‌ها برنامه‌ تلویزیونی برای ما تهیه کند.

شبکه‌های مجازی فرصت طلایی برای مقابله با جنگ نرم هستند

افتخاری با بیان اینکه دشمن از راه شبکه‌های مجازی وارد میدان شده است، گفت: باید سعی کنیم از این شبکه‌ها به نفع خود بهره‌بگیریم و از تحریم‌ها به نفع خود بهره‌برداری کنیم و کوتاه نیاییم، محکم بیاستیم و خود را مدیریت کنیم و از دل شبکه‌های اجتماعی یک فرصت طلایی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه آنها موج آوردند و ما باید موج‌سواری کنیم، تصریح کرد: خانواده شهدا،  جانبازان و ایثارگران انتظار دارند که ما پاسدار دستاوردهای آنها باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دروان دفاع مقدس شهدا وارد عرصه شدند، شیعه و سنی نداشت و خداوند در را به روی همه آنها باز کرد و آنها از این در استفاده کردند.

زنان ایرانی وظیفه روایتگری ارزش‌های اسلامی را دارند

افتخاری با بیان اینکه امروز درب روایتگری حضرت زینب(س) بر روی ما باز است و ما وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی با توجه به فشردگی کار به درخواست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فراکسیون دفاع مقدس راه‌اندازی شد و کارگروه‌های کاربردی برای حفظ و نشر این فرهنگ راه‌اندازی شده است.

وی گفت: وظیفه دینی ما روایتگری و نشر ارزش‌های اسلامی است، باید راه درست را به جوانان نشان دهیم و شهدا سلاله کوثر هستند اگر جوانان ما به سمت آنها بروند با نشاط و خستگی‌ناپذیر راه زندگی را پیش می‌برند، عکس شهدا باید در درب و دیوار خانه جوانان نصب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره  به الهام چرخنده بازیگری که از دل متولد و الهی شده است، خاطرنشان کرد: من درجه بالایی از حترام را نسبت به وی بدست آوردم چرا که رفتار آن برای بازارگرمی و معروف شدن نیست.

دنیا به دنبال پیروزی از الگوی زن مسلمان است

افتخاری با بیان اینکه دنیای امروز برای بدست آوردن الگوی سوم است، گفت: در برخی از کشورها از الگوی اول زن پستونشین و الگوی دوم که زن غربی شده و زن بودن را فراموش کرده راضی نیستند و وقتی ما الگوی سوم الگوی زن مسلمان را معرفی می‌کنیم استقبال می‌کنند.

زنان ایرانی باید در سبک زندگی دینی پیش‌قدم باشند

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم بسیار پیچیده‌تر است و زنان ما باید در سبک زندگی دینی پیش قدم باشند، تاکید کرد: الگوی شهدای زن و مرد را باید به جوانان معرفی کنیم.

قانون ساماندهی مدل و لباس گام به گام اجرایی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: قانون ساماندهی مدل و لباس گذاشته شده و به گفته مسئولان اجرایی ما باید پیشرفته‌ترین الگو را ارائه دهیم، این قانون گام به گام اجرایی می‌شود.

افتخاری گفت: تلاش ما این است که چادر را از هویت ما حذف نکنند، مشاوره، بازدید و نقد, جزو برنامه‌های کاری ما است، بودجه برای مدل لباس فراهم شده و به دنبال افزایش بودجه هستیم، دولت نیز اندک بودجه‌ای در این زمینه در نظر گرفته است.

سریال‌ها و فیلم‌ها باید الهام بخش و راه‌گشا باشند

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در زمینه عفاف و حجاب در صدا و سیما در نظر گرفته شده است، افزود: رسانه ملی به عنوان دانشگاه فراگیر است، اگرچه مسئولان ما کار خود را به درستی بلد هستند اما تذکرات لازم به آنها داده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سریال‌ها و فیلم‌ها باید الهام بخش و راه‌گشا باشند و برای تربیت جامعه قرآنی و اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon