طرح پرونده بهداشت الکترونیکی برای زندانیان اجرایی می‌شود

طرح پرونده بهداشت الکترونیکی برای زندانیان اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره‌کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور گفت: به منظور حفظ سلامت زندانیان، طرح پرونده بهداشت الکترونیکی اجرایی می‌شود و زندانیان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرپرست اداره‌کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور ظهر امروز با مدیر‌کل پزشک قانونی استان قزوین و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مهرزاد تشکریان در این دیدار با تاکید به لزوم غربالگری زندانیان بیمار اظهار داشت: به منظورتوسعه خدمات بهداشتی در زندان‌های کشور طرح غربالگری زندانیان بیمار در زندان‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود تا بتوان زندانیانی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند را تشخیص داده و به منظور درمان آن اقدامات و راهکارهایی اندیشه شود.

وی با اشاره به اقدامات موثر در زندان مرکزی قزوین عنوان کرد: از موثرترین برنامه‌هایی که در زندان مرکزی استان قزوین در راستای حفظ سلامت جسمی زندانیان در این زندان انجام می‌شود می‌توان به پرونده‌ بهداشت الکترونیکی زندانیان اشاره کرد.

سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت زندانیان در زندان مرکزی قزوین برای زندانیان جدیدی که وارد آن می‌شوند طرح پرونده بهداشت الکترونیکیاجرایی می‌شود و این زندانیان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با بیان این نکته که اطلاع رسانی و آموزش به زندانی‌ها باید در اولویت کار حوزه بهداشت و درمان زندان‌ها قرار گیرد بیان کرد: فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش به زندانیان می‌تواند در کاهش و پیشگیری بسیاری از رفتار‌های پرخطرموثر واقع شود.

سرپرست اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور افزود: باید طرح‌هایی به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به زندانیان در مورد بیماری‌هایی که آنان را تهدید می‌کند در مراکز بهداشتی و درمانی زندان‌ها تدوین شود.

وی با تاکید به تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان زندانیان تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مرتبط با حوزه درمان همچون علوم پزشکی و پزشک قانونی با حوزه درمان و بهداشت زندان‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت زندانیان داشته باشد، از این رو دستگاه‌های مرتبط با این حوزه باید برنامه‌های خود را بایکدیگر درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon