خلف وعده در افتتاح ادامه آزادراه همت-کرج

خلف وعده در افتتاح ادامه آزادراه همت-کرج

خبرگزاری تسنیم:در حالی معاون وزیر راه مهر امسال از افتتاح باقیمانده آزادراه همت-کرج تا پایان سال ۹۳ خبر داده بود که با توجه به پیشرفت ۵۹ و ۵ درصدی قطعات ۲ و ۳ این پروژه به نظر می‌رسد بهره‌برداری از پروژه مذکور با چند ماه تاخیر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قرار بود آزادراه 10.5 کیلومتری همت-کرج کمی بیش از یکسال پس از کلنگ‌زنی (سال 89) به بهره‌برداری برسد، اما این وعده دولت دهم به دلیل آنچه که از آن به معارضان زمین یاد می‌شد، عملی نشد.

با رفتن بهبهانی از وزارت راه (با استیضاح) علی نیکزاد در قامت وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وقت اول رییس‌جمهوری آبان‌ماه 91 روبان افتتاح بخشی از این پروژه (حدود 6 کیلومتر) را قیچی کردند. نیکزاد در این مراسم گفته بود:‌ «برای ادامه آزادراه همت تا میدان امام حسین(ع) کرج به صورت مشارکتی عقد قرارداد شده و پیمانکار در حال کار است.»

در 9 ماه باقیمانده از عمر دولت دهم (از آبان 91 تا مردادماه 92) اتفاق خاصی در این پروژه روی نداد تا این‌که علی نورزاد سرانجام یکسال پس از دریافت حکم مدیرعاملی‌اش در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل وعده افتتاح ادامه آزادراه همت-کرج را تا پایان امسال داد:« آزادراه حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر، آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به طول 14 کیلومتر و بخش‌های باقیمانده از آزادراه همت-کرج به طول 4.5 کیلومتر آزادراه های به بهره برداری رسیده تا پایان سال جاری (93) خواهد بود.»

این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان البرز پس از بازدید از  کارگاه پروژه احداث آزادراه همت گفت: شرایط کار سخت است اما با توجه به چشم‌انداز بودجه سال 94 سرعت احداث قطعات سه‌گانه این آزادراه باید افزایش یابد و زمان سفر از طریق این آزادراه از تهران به کرج حدود 30 دقیقه کاهش می‌یابد.

آخوندی با بیان این‌که دولت غیر از بحث آزادسازی زمین‌های معارض، تمام سهم خود را تامین اعتبار پرداخت کرده است، افزود: تمام مشکلات این پروژه با بودجه‌ سال آینده -که برای آن تعیین شده- حل می‌شود و تنها موضوع آزادسازی زمین‌های معارض آن باقی می‌ماند. تکمیل آزادراه همت به 110 میلیارد تومان هزینه بابت آزادسازی زمین و اراضی معارض و 150 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیاز دارد. اکنون 95 درصد قطعه نخست، 59 درصد قطعه دوم و 5 درصد قطعه سوم این آزادراه ساخته شده است.

به گزارش تسنیم، کلنگ ساخت ادامه آزادراه همت-کرج آبان‌ماه سال 88 با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر سابق راه و ترابری به زمین زده شد. حمید بهبهانی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفته بود: چنانچه تملک اراضی ادامه آزادراه همت-کرج انجام شود، این پروژه تا پایان سال 89 به بهره‌برداری می‌رسد.

این در حالی بود که فاز اول این پروژه  (حدود 6 کیلومتر) آبان دوسال بعد (سال 91) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی و مرتضی تمدن استاندار سابق تهران به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم این آزادراه از گرمدره تا میدان امام حسین کرج به طول 4.5 کیلومتر دو سال پیش به‌صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شد. قرار بود این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، اما اظهارات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان البرز نشان از آن دارد که باقیمانده آزادراه همت-کرج نه در سال‌جاری بلکه سال آینده به اتمام می‌رسد، هر چند این مسئله نیز با توجه به معارضان نیز چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه