افزایش تقوا و ایمان در جامعه رضایت الهی را جلب می‌کند


افزایش تقوا و ایمان در جامعه رضایت الهی را جلب می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به خصوصیت جامعه مورد نظر الهی گفت: باید همه ما تقوا و ایمان را در دستور کار خویش قرار دهیم و اگر جامعه ما این‌گونه شود این جامعه مورد رضایت خداوند است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت (ع) که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات برگزار شد اظهار داشت: زندگی یک مبدا و مقصد و علت فاعلی دارد که علت فاعلی رفتارهای ما دستوری است که از سوی نفس به ما می‌رسد و ما آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) بر این موضوع تاکید شده است که منشا اصلی رفتار‌ها یا حب خداوند است و یا از روی هوای نفس این رفتارهای ما صورت می‌گیرد، اگر رفتارهای ما پیروی از خداوند باشد سبب می‌شود تا عاقبت به خیر و موفق شویم.

آیت الله اراکی بیان کرد: هدف و مقصد ما باید رضای الهی باشد و در زندگی و کارهای خویش تنها هدفمان کسب رضای خداوند باشد، این رضای الهی در پیامبر (ص) وجود داشت که رضای وی رضای خداوندبود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: هنگامی که هوای نفس انسان را مورد هدف قرار دهد انسان از مسیر الهی خارج می‌شود، باید مبنا عشق الهی باشد، عشق به پیامبر (ص) اجر رسالت و اساس میوه دهی، رنج و تلاش وی بود که ما هم باید در مسیر راه پیامبر (ص) حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: سبک زندگی الهی جامعه‌ای را شکل می‌دهد که افراد آن جامعه عاشق خداوند هستند و این جامعه محبوب خداوند و جهان هم مبهوت این جامعه می‌شود.

آیت الله اراکی با اشاره به خصوصیت جامعه مورد نظر الهی اظهار داشت: باید همه ما تقوا و ایمان را در دستور کار خویش قرار دهیم و اگر جامعه ما این گونه شود این جامعه مورد رضایت خداوند است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon