پیست‌های اتومبیلرانی ویژه بانوان در کشور راه‌اندازی می‌شوند

پیست‌های اتومبیلرانی ویژه بانوان در کشور راه‌اندازی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری گفت: پیست‌های اتومبیلرانی ویژه بانوان در کشور راه اندازی می‌شود.

فریبا جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: یکی از دلایل مخالفت با حضور بانوان در رشته اتومبیلرانی عدم‌ رعایت حجاب توسط برخی از بانوان راننده در سطح شهر است اما باید دانست که طبق اصول و قوانین رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری رعایت حجاب مهمترین عامل در فراگیری مهارت‌های مربوط به این رشته است.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری کشور درباره فعالیت بانوان در این رشته‌ها گفت: فعالیت رسانه‌ها درباره اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت بانوان در این رشته‌ها بسیار کم است که همین موضوع سبب کمرنگ بودن حضور بانوان شده و باید در این خصوص فرهنگ سازی مردمی انجام شود.

وی در زمینه نگاه جامعه به حضور زنان در رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری تصریح کرد: عده ای این رشته‌ها را تنها مختص مردان می‌دانند و قادر به پذیرش و درک حضور بانوان در این عرصه نیستند در حالیکه حجاب و عفت بانوی ایرانی در این رشته ها کاملا محترم شمرده می‌شود.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری ادامه داد: لباس بانوان ورزشکار در این رشته‌ها به گونه‌ای است که ضمن تکریم شخصیت آنان لطمه‌ای به سرعت عمل آنان را در طول تمرینات و مسابقه وارد نمی‌کند و خانواده‌ها از بابت پوشش بانوان و حفظ ایمنی و سلامت آنان در این رشته‌ها نگران نباشند.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون برای ایجاد بستر مناسب جهت حضور بانوان در رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: در تلاش هستیم تا با فراهم کردن پیست‌های تمرینی و اتومبیل‌های ایمن و فرهنگ سازی صحیح مردم بتوانیم با عواملی که مانع حضور بانوان در این رشته‌ها هستند برخورد کرده تا شاهد حضور بیشتر بانوان در رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon