حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی برای کمک به کشاورزان ضروری است

حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی برای کمک به کشاورزان ضروری است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، طبس، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های کمک به کشاورزان و دامداران حمایت جدی از صندوق توسعه بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجندو به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، محمد علی عبدالله‌زاده در نشست بررسی مشکلات پنبه‌کاران و کارخانه‌داران وابسته به محصول پنبه بشرویه اظهار داشت: یکی از راه‌های کمک به کشاورزان و دامداران حمایت جدی از صندوق توسعه بخش کشاورزی است که تلاش‌های زیادی برای تامین بودجه آن شده و در دست پیگیری است.

وی با اشاره به تداوم وضعیت خشکسالی‌ها و قهر طبیعت بیان کرد: در سالی که زمستان آن را در حال سپری کردن هستیم متاسفانه وضعیت جوی در سراسر کشور به صورتی بود که بر تداوم خشکسالی‌ها در کشور و به ویژه مناطق نیمه بیابانی همچون خراسان جنوبی و شهرستان‌های حوزه انتخابیه افزوده شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، طبس، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش شدید منابع مالی کشور و قهر طبیعت دست در دست هم گذاشته و قشر زحمتکش دامدار و کشاورز بیشترین خسارت را متحمل می‌شود.

عبدالله‌زاده با تاکید بر جدی گرفتن مشکلات بخش کشاورزی خواستار تدابیر و سیاست‌گذاری‌های دولت در مورد رفع مشکلات پنبه‌کاران شد.

وی گفت: واردات بدون کارشناسی شده فرآورده‌های وابسته به پنبه سبب شده محصول کشاورزان در انبارها دپو شود و قیمت این محصول نسبت به سال گذشته و هزینه کردهای آنان کاهش شدیدی داشته باشد که باید دولت سیاست‌های ویژه‌ای را برای این مشکل تدبیر کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، طبس، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیگیری مشکلات پنبه‌کاران و کارخانجات وابسته افزود: به طور یقین مشکلات پنبه‌کاران به استان خراسان جنوبی ختم نمی‌شود و در دیگر استان‌های کشور که این محصول کشت می‌شود نیز وجود دارد و پیگیری جدی در مورد رفع این مشکل و ارائه پیشنهاد خرید پنبه توسط دولت داده می‌شود.

فرماندار شهرستان بشرویه نیز افزود: 95 درصد جمعیت شهرستان بشرویه را کشاورزان تشکیل می‌دهند که این نشان دهنده این است که باید تمام توان را برگرفت تا مشکلات بخش کشاورزی مرتفع شود.

علی باقری بیان کرد: پنبه شهرستان بشرویه که میزان قابل توجهی از درصد تولیدی پنبه استان را دارد امروزه با مشکل فروش مواجه شده است و کشاورزان برای سال آینده مردد هستند تا این محصول را کاشت کنند.

وی اظهار داشت: هدف از اینکه این محصول استراتژیک بسیار قابل توجه است نیاز منطقه است که با بررسی‌های به‌عمل آمده باید فروش این محصول در بالا کنترل شود.

فرماندار شهرستان بشرویه افزود: با توجه به هماهنگی‌های اخیر مقرر شد تا راهکارها و پیشنهاد‌های تشکل‌ها و کشاورزان به صورت مکتوب جمع‌آوری و در نشستی که استاندار با وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دارند این مشکل بزرگ حل و فصل شود.

باقری تصریح کرد: مشکل پنبه یک مشکل اصلی و استراتژیک است و تنهاترین راهکارهای حل این مشکل جلوگیری از واردات بی رویه نخ و محلوج است و می‌طلبد تا وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در زمان برداشت پنبه کشور نسبت به جلوگیری از واردات پنبه اقدام و قیمت نهایی و تضمینی این محصول را برای سال آینده تعیین کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon