«مدرسه محوری» در دستور کار آموزش و پرورش سمنان قرار دارد


«مدرسه محوری» در دستور کار آموزش و پرورش سمنان قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: استاندار سمنان «مدرسه محوری» را از اصول مهم آموزشی در این استان عنوان کرد و گفت: این مهم بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد زند وکیلی در شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید دانش‌آموزان بتوانند علم را تبدیل به ثروت کنند.

وی با اشاره به وجود مدرک گرایی در دانشگاه‌های کشور این مهم را آسیبی جدی برای بازار کار کشور عنوان کرد و گفت: این آسیب جدی سبب شده است تا نوع تحصیلات فارغ التحصیلان در کشور با بازار کار هم‌خوانی نداشته باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تبدیل شدن تولید به ثروت خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از دوران دبستان باید به فکر تولید ثروت باشند.

وکیلی با اشاره به اینکه مشکلات فیزیکی و زیرساختی زیادی در آموزش و پرورش استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: در صورت اینکه دولت اختیارات لازم را به مدیرین استان سمنان بدهد؛ می‌توان این استان با ظرفیت را به صورت در‌آمد و هزینه اداره کرد.

به گفته وی، این مهم سبب افزایش بهره‌وری در ایجاد در‌آمد و صرف هزینه شده و دقت را در صرف هزینه‌ها بالا می‌برد.

استاندار سمنان با اشاره به اهتمام شورای آموزش و پرورش استان سمنان به موضوع تغییر کاربری فضاهای آموزشی مرغوب موجود در این استان به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های آموزش و پرورش از ادامه این روند خبر داد.

وکیلی با بیان اینکه باید مشکلات معیشتی فرهنگیان رفع شود تصریح کرد: اگر معلم ما نگرانی‌های معیشتی نداشته باشد؛ می‌توانیم به رشد و بهسازی نیروی انسانی کمک کنیم.

وی با اشاره به گستردگی و پراکندگی موجود در استان سمنان گفت: این گستردگی و پراکندگی سبب شده است تا نتوانیم مدارس را در سراسر استان سمنان فعال کنیم و این مهم نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon