شهرک صنعتی صنایع هایتک در البرز احداث می‌شود


شهرک صنعتی صنایع هایتک در البرز احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت و معدن البرز با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی دولتی در دستور کار این سازمان است، گفت: این شهرک‌های صنعتی با رویکرد توسعه صنایع سبز، کم آب‌بر و هایتک تحت نظر سازمان محیط زیست احداث می‌شود.

رامین ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه برای ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در البرز با مشکلاتی رو‌به رو هستیم، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته برخی از واحدهای صنعتی با مشکلاتی نظیر تامین منابع مالی و تسهیلات رو‌به رو هستند.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی استان زیر 5 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال و بهبود شرایط خود نیاز دارند در حالی که صندوق توسعه ملی مبالغ بالای 5 میلیارد تومان را پرداخت می‌کند، افزود: این امر سبب شده همچنان واحدهای تولیدی و صنایع با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت و معدن البرز با اشاره به اینکه اولویت‌های صندوق توسعه ملی با اولویت‌های بانک‌ها مغایر است که این امر سبب بروز مشکلاتی شده است، خاطرنشان کرد: اولویت‌هایی که در وب‌ سایت صندوق به‌طور واضح بیان شده در بانک‌ها محدود و افت کرده است.

ربیعی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی میزان منابع و تسهیلاتی که بانک‌ها می‌توانند در اختیار صنایع قرار دهند را برآورد کرد، گفت: شغل با گرفتن تسهیلات و منابع مالی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تسهیلات مورد نیاز صاحبان صنایع را ترجیحا از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار آن‌ها قرار دهیم، تصریح کرد: بهره و سود منابع داخلی و بانک‌ها برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بالا است به همین سبب قادر به دریافت آن نیستند.

ربیعی با تاکید بر اینکه در صورت برطرف شدن مشکلات صندوق توسعه ملی سال آینده تحول بزرگی در اشتغال به وجود می‌آید، بیان کرد: در صورتی که مشکلات و مسائل صندوق توسعه ملی حل شود شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و اشتغال در کشور می‌شویم.

معاون برنامه ریزی سازمان صنعت و معدن البرز  با اشاره به اینکه برای ایجاد 50 هزار فرصت شغلی باید واحدهای نیمه فعال و با ظرفیت خالی فعال و راه‌اندازی شوند، گفت: با رفع مشکلات صندوق توسعه ملی و تامین تسهیلات و اعتبارت لازم این مهم فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی دولتی در دستور کار سازمان صنعت و معدن البرز است، خاطرنشان کرد: این شهرک‌های صنعتی با رویکرد توسعه صنایع سبز، کم آب‌بر و هایتک تحت نظر سازمان محیط زیست احداث می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon